Luis Freire: «Temiamos que trataran de agochar os síntomas»

E. Forján SANTA COMBA / LA VOZ

SOCIEDAD

Luis Freire es administrativo en el centro de salud de Santa Comba
Luis Freire es administrativo en el centro de salud de Santa Comba

La labor de este administrativo del centro de salud de Santa Comba consistió en derivar miles de citas médicas a la atención telefónica

07 jun 2020 . Actualizado a las 05:00 h.

Este administrativo que atiende en primera línea a los pacientes que llegan al centro de salud de Santa Comba relata su experiencia en los comienzos de la pandemia como de «aprendizaxe» ante el mucho desconocimiento que tenían en los centros de atención primaria. Todo, a su vez «con moito medo, e forza de vontade con información que primeiro fomos buscando e logo nos ían remitindo instrucións desde a xerencia, que foi cando collemos máis confianza para traballar coa xente, pero sempre con moito respecto ante posibles contaxios, tanto pola nosa parte como dos usuarios», cuenta Luis Freire Otero. Reitera que nunca dejaron de atender al público, pero sí variaron su protocolo canalizando muchas consultas a la atención telefónica por parte de los profesionales médicos y «realizando miles de chamadas para derivar citas».

Freire explica que los momentos más críticos fueron los inicios y, no solo por el desconocimiento: «Somos o primeiro punto de contacto e aínda que tiñamos mamparas de seguridade, sempre preguntabamos por se tiñan algún síntoma como febre ou tos, e había algún caso en que non nolo querían dicir, que están no seu dereito, pero a nós xurdíanos o temor por se a persoa trataba de agochar os síntomas, e nós tiñamos que actuar dunha forma ou outra en función do que nos dixera, e para iso tiñamos preparada unha sala covid para desvialos», señala. Su mensaje: «Sentido común, para os profesionais sanitarios e para a poboación en xeral, porque cando unha persoa ten sentido común, se superan as dificultades. O difícil é non telo e asumir uns riscos, que acaba sendo malo para ti e para todos».