El PP pide mejorar la seguridad en la Ronda con el incremento del tráfico

Los populares no se oponen a la peatonalización de la vía pero piden mejoras para los peatones y planes alternativos para los vehículos «ante o colapso que se está a producir na Ronda»

Colas por el único carril que hay operativo para coches en la Ronda
Colas por el único carril que hay operativo para coches en la Ronda

lugo / la voz

El portavoz del PP de Lugo, Ramón Carballo, indicó este martes que «unha vez superada a etapa de confinamento, incrementouse notablemente o tráfico rodado no único carril que está aberto na Ronda», y lamentó que el gobierno local «non dese alternativas ao tráfico de coches, porque hai colas a diario que están a xerar molestias aos lucenses». Carballo indica que la peatonalización de un carril de la Ronda «foi unha boa táctica de urxencia para gañar, durante a etapa de confinamento do covid-19, máis espazo para os peóns», pero sin embargo reflexiona que «agora mesmo, unha vez superadas as primeiras fases da desescalada e co aumento de vehículos que a diario se rexistran na ronda, non se están garantindo os desprazamentos dos peóns».

Los populares explican que los conos de plástico que separan la zona peatonal del carril vial de los vehículos no son los más apropiados para asegurar la seguridad vial de los vecinos que utilizan este paseo al pie de la Muralla. Los populares «queren saber durante canto tempo máis van a manter esta peonalización xa que consideramos que estes elementos, que se soen utilizar para advertir que hai unha zona de traballo ou un accidente, non son suficientes, nin os máis apropiados». Por ese motivo, desde el PP de Lugo piden que se señalice con más seguridad, incluso en los cruces de este carril con otras vías.

Ramón Carballo asegura que su partido «non é sospeitoso de poñer freo ás peonalizacións xa que estando o Partido Popular no goberno de Lugo peonalizouse o casco histórico» pero pide que «as peonalizacións en época covid-19 non sexan decisións aleatorias e que, no caso de que sexan definitivas se presente un estudio no que se ofrezan alternativas de circulación para o tráfico rodado para así evitar o colapso que xa se está a producir na Ronda da Muralla».

Carballo indicó que se recibieron quejas de vecinos «polas colas interminables, a diferentes horas do día e que, incluso, houbo problemas para que pasasen vehículos de emerxencia xa que os coches se viron obrigados a meterse dentro da zona reservada para peóns». El portavoz popular indicó que «Lugo non está para experimentos ideolóxicos de dous gobernos distintos», en alusión a que «un día Méndez e outro día Arroxo toman distintas rúas para gañar titulares».

Carballo espera que el gobierno local recapacite y que unifique el proyecto de ciudad «para conseguir unha humanización harmónica e de futuro para Lugo». Y señaló que algunas medidas pueden beneficiar a unos sectores, pero «poden ser a puntilla para outros, como os comercios».

Para el gobierno local la peatonalización es irreversible

Desde el gobierno local, su teniente de alcalde y responsable de Mobilidade, Rubén Arroxo, quiso lanzar ayer un mensaje claro de que estamos en un proceso irreversible: «Dende a delimitación dun dos carrís da Ronda quedou patente que era necesario un novo espazo para as persoas neste entorno privilexiado, e demostrouse que non existen problemas para o tráfico de vehículos, agás en determinados momentos puntuais». Antes las quejas de los populares, Arroxo apuntó que están trabajando en un plan de tráfico específico y en una nueva regulación semafórica «para permitir unha circulación calmada e continúa dos vehículos a motor». Arroxo indicó que detrás de las críticas del PP se encuentra la negativa a peatonalizar la Ronda: «É unha visión trasnoitada e agora estamos noutro tempo, Lugo avanza cara un modelo de cidade para as persoas, temos claro cal é o proxecto que temos para Lugo e liberar de tráfico a motor o entorno da Muralla é un dos piares básicos».

La Ronda da Muralla seguirá con un carril sin coches para estudiar su peatonalización

suso varela
La Ronda tiene un carril peatonal, aunque el tramo de A Mosqueira será peatonalizado para finales de año
La Ronda tiene un carril peatonal, aunque el tramo de A Mosqueira será peatonalizado para finales de año

El Concello peatonalizará este año desde la Porta de Santiago hasta Porta San Pedro

La Ronda da Muralla de Lugo seguirá teniendo un carril peatonal más allá de la finalización de las fases de desescalada. El teniente de alcalde y responsable del Área de Mobilidade, Rubén Arroxo, apuntó que «o que partiu por unha necesidade e de xeito provisional, imos a facelo de maneira máis asentada no tempo, con elementos fixos que melloren a seguridade e así poder estudar a peonalización».

Arroxo, que promovió un debate sobre la conveniencia de peatonalizar la Ronda junto a cinco periodistas lucenses, avanzó que a finales de año el tramo de A Mosqueira ya será peatonal y que tienen la intención de crear una plataforma sin coches entre la Porta de Santiago y la Rúa Vilalba, «onde estamos a ver que o tráfico se absorbe ben cun carril a 30 por hora e onde nin sequera hai unha beirarrúa pegada á Muralla».

Seguir leyendo

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
1 votos
Comentarios

El PP pide mejorar la seguridad en la Ronda con el incremento del tráfico