Nueve mil litros de gel hidroalcohólico para el Sergas hechos en tiempo récord

El proceso de producción de la USC sirve de modelo para universidades extranjeras


Santiago / La Voz

Hace cinco semanas un equipo de la USC asumió un reto mayúsculo. Se trataba de fabricar 9.000 litros, cerca de 18.000 botellas, de gel desinfectante de uso sanitario para el Servizo Galego de Saúde (Sergas). Diez personas -entre docentes e investigadores y personal de administración y servicios-, se involucraron en el proyecto y este mismo lunes por la tarde terminaban el último lote.

«Obxectivo cumprido», celebraba Gumersindo Feijoo Costa, alma máter de la iniciativa junto al decano de Farmacia y al director de la Escola Técnica Superior de Enxeñaría. No solo respondieron ante la falta de suministro para hospitales, centros de salud, residencias y unidades de drogodependencia; sino que lo hicieron en tiempo récord. Tenían hasta el 30 de abril de plazo, pero la indicación era clara: «canto antes mellor». Empezaron a producir el gel hidroalcohólico sanitizante el 27 de marzo y acabaron 10 días antes de lo previsto.

Entre el 20 y el 26 de marzo se resolvieron problemas logísticos. Entre ellos, estaba el de adaptar las instalaciones piloto que tiene la escuela superior para la formación en producción industrial al sistema de control sanitario, al tiempo que iban recibiendo las materias primas para elaborar el gel según la fórmula magistral de la Organización Mundial de la Salud (OMS).

¿El primer reto? «Foi conseguir as materias primas nun momento de escaseza no mercado», indica Feijoo Costa. «Comunicámoslle ao Sergas que reactivos eran necesarios e nolos conseguiu. Pero, incluso antes de facelo, xa nos anticipamos e pedimos un composto, o hidroxipropilmetilcelulosa, que é o que lle da ese aspecto xelificante. Chegou de Irlanda e, dado que era para a universidade e tiña un fin público, os primeiros 25 quilos mandáronnolos gratis e os seguintes 75 quilos saíron a metade de prezo e asumiu a empresa o custo do envío», añade el catedrático de Enxeñaría Química y Vicerreitor de Planificación, Tecnoloxías e Sustentabilidade.

Con todo el capital humano y material ya en su mano, de la USC salieron el primer día 980 botellas -empaquetadas y en palés- hacia la plataforma logística del Sergas. «Foise optimizando o proceso e a partir do 2 de abril e pasamos a facer unha media de 1.280 botellas, ata alcanzar un máximo diario de 1.319», señala Feijoo Costa.

«Chamáronnos moitísimas universidades estranxeiras, de Europa e Latinoamérica, e máis 6 ou 7 españolas para coñecer o procedemento que utilizamos. Mandámosllo a todos os que nolo pediron con fins non comerciais, incluindo eses trucos que fomos resolvendo aquí sobre a marcha: desde como mesturar os reactivos para que non haxa grumos ata que presión no sistema de aire comprimido esterilizado é necesaria para mover o xel», destaca el vicerrector. Su equipo recibió numerosos reconocimientos: «Tivemos máis de 50.000 entradas en LinkedIn e máis de 1.200 comentarios de enxeñeiros químicos e farmacéuticos de todo o mundo. Pero o mellor agradecemento foron as fotos que nos mandaban os profesionais co xel. Ao final, remamos todos a unha e se me chama hoxe o Sergas estaría en disposición mañá de volver a facelo».

Newsletter Educación

Recibe todas las semanas la información más relevante sobre educación

Votación
7 votos
Comentarios

Nueve mil litros de gel hidroalcohólico para el Sergas hechos en tiempo récord