La Xunta dice que los textos retirados en el IES Punta Candieira podían fomentar «comportamentos desaconsellables»

La Voz

SOCIEDAD

Uno de los poemas retirados
Uno de los poemas retirados

«Falar de liberdade de expresión non aporta moito á convivencia nos centros», afirma el director xeral de Educación

11 may 2019 . Actualizado a las 17:33 h.

La polémica por la retirada de una exposición de poemas del IES Punta Candieira en la que se incluía un texto con la frase «odio España» ha llegado al Parlamento a través de una pregunta realizada por el BNG en la Comisión de Educación. La nacionalista Olalla Rodil atribuyó la decisión a un acto de «censura», extremo que fue negado por el director xeral de Educación, Manuel Corredoira.

A juicio de Corredoira, hablar de un «suposto ataque á liberdade de expresión ou de censura é sacar os pés do testo». Defendió que la decisión no fue tomada por la Xunta sino que fue «suxerida» por la inspección educativa y adoptada por la dirección del centro, en respuesta «a un malestar na comunidade educativa».

Incidió en que la exposición «non fomentaba a convivencia» y señaló que además de la citada «odio España», otros textos recogían frases como «dáme medo a xentuza de Monforte». Para el director xeral expresiones así «non poden ter cabida nun centro educativo» porque «poden fomentar comportamentos desaconsellables».

«Non é de recibo andar fomentando actitudes que, aínda que poidan parecerlle a algunha forza política moi simpáticas ou moi dacordo cos seus puntos de vista, non fomentan para nada a convivencia nos centros educativos», respondió a Rodil.

Por su parte, la diputada nacionalista respondió invitando a Corredoira a ir «máis alá da literalidade», insistiendo en el contexto artístico y creativo de las expresiones criticadas. Incluso llegó a leer un poema de Rosalía cuyas estrofas están encabezadas precisamente por el verbo odiar. «Vamos sacar tamén a Rosalí das aulas deste país?», retrucó.

Libertad de expresión frente a convivencia

Especialmente polémica fue la afirmación del director xeral de Educación al asegurar que «falar de liberdade de expresión cando estamos a falar de educación de nenos e nenas tampouco aporta moito á convivencia nos centros».

«Falar de liberdade de expresión é aportalo absolutamente todo, é un elemento central de calquera sociedade democrática», respondió Rodil.