Indignación en Cedeira por la retirada de una exposición de poemas de alumnos del IES

Educación niega que ordenara quitar la muestra y habla «dun texto que fomenta o sentimento de odio»

Uno de los poemas retirados
Uno de los poemas retirados

cedeira / la voz

La retirada de una exposición de poemas escritos por los 67 alumnos de 4.º de ESO del IES Punta Candieira, de Cedeira, ha suscitado incredulidad e indignación, por lo que el equipo de la biblioteca escolar, que promovió la muestra, califica de «acto de censura» a la libertad de creación de los estudiantes. Rosana Freire Calviño, jefa del departamento de Filosofía y coordinadora del grupo, explica que organizaron un taller de poesía dirigido por Carlos Negro. El autor puso una única condición a los alumnos, «non faltarlle ao respecto a ninguén», según explica Freire. Y el 21 de marzo, Día Mundial de la Poesía, inauguraron la exposición, «que encheu de poemas a entrada do instituto».

Según cuenta la coordinadora de la biblioteca, «parece que alguén do claustro de profesores, non se sabe quen, queixouse porque se sentía ofendido no persoal por algún contido da mostra». La directora del centro, que ayer no pudo ser localizada por este periódico, se lo comunicó a Freire y unos días más tarde «chegou unha denuncia anónima ao xefe territorial de Educación» en el mismo sentido. «A directora díxome [o venres 29 pola mañá] que o xefe territorial dera orde explícita de retirada inmediata da exposición», señala. El equipo de la biblioteca se negó a hacerlo y por la tarde se sacaron todas las obras, que ahora se custodian en un almacén.

Preguntada sobre este tema, la Consellería de Educación aseguró que «non se deu instrución para a retirada da exposición». Y añadió: «Unicamente se puxo en coñecemento da Inspección Educativa a existencia dun texto que fomenta o sentimento de odio, algo que non pode ter cabida nun centro educativo». Todo apunta a que alude a uno de los poemas, firmado por varias estudiantes del centro, con versos como «odio que todo empece por ‘odio que’ / odio os postureos das redes sociais / odio os fachas / odio ter fame / odio a xente hipócrita / odio España / odio odiar todo o que odio».

Los diez docentes que integran el equipo de la biblioteca del IES Punta Candieira han dirigido un escrito a la dirección del centro poniendo sus cargos a su disposición, «por falta de confianza», y otro a la dirección y al jefe territorial de Educación, pidiendo información sobre lo ocurrido «e recordando o que é o labor dunha biblioteca e a lexislación sobre liberdade de expresión», apunta Freire. «Non nos deron ningunha explicación, ningún argumento, só dixeron que había que retirala [...]. Os rapaces están indignados porque lles quitaron a exposición. Ninguén nos concretou as razóns da denuncia, anónima, non sabemos nada», insiste la coordinadora del equipo.

Los profesores que gestionan la biblioteca no entienden «como é posible que prevaleza o dereito de non se sabe quen sobre o da comunidade educativa, o ben de non se sabe quen contra o ben de todos e o traballo dun obradoiro literario». No comprenden «que se dea acubillo a unha delación anónima, algo moi pouco democrático e que vai en contra de toda a lexislación educativa». E inciden en que «a creación é libre e [nos poemas vetados] non se insulta a ninguén».

La coordinadora de la biblioteca insiste en que «basta con ler o preámbulo da Lomce [la ley educativa en vigor], onde se fala de fomentar o talento e a creatividade, a antítese do que supón a delación dun acto creativo. Non se entendo que quen ten que velar polo cumprimento dunha lei non o faga». La muestra se podrá ver en Semana Santa en el Palacete Municipal, cedido por el Concello para este fin.

Los organizadores de la muestra denuncian la censura a la libertad creativa

Newsletter Educación

Recibe todas las semanas la información más relevante sobre educación

Votación
32 votos
Comentarios

Indignación en Cedeira por la retirada de una exposición de poemas de alumnos del IES