Transporte adaptado, un detalle que puede cambiar muchas vidas

La Obra Social 'La Caixa' colabora con Cogami para que sus usuarios puedan tener autonomía


redacción / la voz

A veces un pequeño tornillo es fundamental para mantener una estructura en pie. En el caso de la Federación de Asociacións de Persoas con Discapacidade de Ourense, el apoyo de la Fundación ‘La Caixa’ para mantener el servicio de transporte adaptado es fundamental para que sus usuarios puedan tener calidad de vida y autonomía.

En la actualidad, la federación cuenta con «dúas logopedas, unha traballadora social, unha educadora social, un conductor e un técnico administrativo», explica su presidenta, Laura Quintáns, que recuerda que hay también servicios de rehabilitación o psicología que dependen deu una de las entidades miembro y otra gran parte del trabajo que se gestiona desde «o voluntariado puro e duro. Temos un volume de persoal moi importante grazas a iso».

El proyecto financiado por ‘La Caixa’ atiende semanalmente a una media de 40 personas de las diferentes entidades, que en total ascendieron en el 2018 a 106 personas. «Coa subvención concedida -explican- garantiuse o servizo de transporte adaptado nos últimos meses do ano, así como o mantemento do certificado de calidade dos nosos servizos».

La federación tiene un gran edificio en el que tienen sede casi todas las entidades que la forman, para así compartir mejor los recursos. Los usuarios pueden disfrutar de sus servicios gracias al transporte. «O transporte recolle á xente nos domicilios e os leva ata a sede, onde teñen actividades, servizo de logopedia, ou as citas que teñan no propio centro. O vehículo adaptado permítenos utilizalo ou cederllo a algunhas das entidades para cousas puntuais, como actividades durante a fin de semana. Aporta o máis importante, que é a autonomía, porque a maioría das persoas que se recollen son persoas con movilidade reducida ou en cadeira de rodas».

Al transporte se suman otros servicios como rehabilitación, logopedia y atención psicológica. ¿Cuál es el que tiene más incidencia sobre los usuarios? Depende de cada situación, «pero poderíamos decir que na calidade de vida o que máis incide é todo o que ten que ver coa rehabilitación. Aínda que ben é certo que para nos o transporte é vital, porque si un día o coche, polo motivo que sexa, non pode saír, hai moita xente que non pode acudir porque non ten forma nin autonomía para coller un autobús urbano».

La misión de COGAMI es «conseguir a plena inclusión das persoas con discapacidade en todos os ámbitos da sociedade, a través da defensa e promoción dos seus dereitos, da reivindicación do cambio social, da potenciación do asociacionismo e da prestación de servizos que satisfagan as súas necesidades e expectativas».

La federación integra a más de dos mil personas en toda la provincia, entre entidades de enfermedades raras como hemofilia o esclerosis y otras de discapacidad más general. «A visión é a dun movemento asociativo consolidado e amplamente recoñecido pola sociedade en xeral polos seus valores, e liderado na busca de novas metodoloxías de traballo coas persoas con discapacidade e na prestación de servizos de excelencia dirixidos ás mesmas».

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
0 votos
Comentarios

Transporte adaptado, un detalle que puede cambiar muchas vidas