Boqueixón, Vedra y Touro ofrecen transporte y alojamiento gratuito a las víctimas de violencia machista

Emma Araújo SANTIAGO/ LA VOZ

VEDRA

XOAN A. SOLER

El convenio, ya en vigor y sin caducidad, establece ayudas para situaciones excepcionales y cuando la denuncia se presenta a partir de las 19 horas

03 dic 2021 . Actualizado a las 05:00 h.

Los concellos de Boqueixón, Touro y Vedra ofrecerán de forma coordinada un servicio de alojamiento y transporte gratuitos para mujeres víctimas de violencia de género cuando se encuentren en situaciones excepcionales que les impidan acceder a los mecanismos de protección de la Xunta. Este acuerdo, que ayer se materializó con un convenio firmado por los regidores Manuel Fernández Munín (Boqueixón), Ignacio Codesido (Touro) y Carlos Martínez (Vedra) surge para hacer frente a las dificultades que se encuentran las mujeres cuando formalizan una denuncia entre las siete de la tarde y las nueve de la mañana y no tienen a dónde ir. Con este convenio dispondrán en los cuarteles de la Guardia Civil de la zona de un listado con el número de teléfono de taxis y de alojamientos a los que podrá acudir cuyo nombre no se hace público para garantizar la confidencialidad. La víctima, que en todo momento tiene a su disposición el número de teléfono 016  para cualquier denuncia o consulta, evitará pasar la noche en dependencias policiales. Al día siguiente podrá desplazarse al juzgado correspondiente (Santiago o Arzúa) para presentar la denuncia.

El documento entró en vigor ayer y se mantendrá de forma ininterrumpida. Tras su firma, el regidor de Boqueixón, Manuel Fernández Munín, señaló que «este convenio supón unha mellora moi importante na atención á muller do rural que contribúe a reforzar e a mellorar as actuacións en materia de protección ás vítimas de violencia de xénero. O traballo no ámbito rural en materia de violencia contra á muller é unha tarefa difícil. Caracterízase por ser moi tradicional, onde a violencia de xénero non é doada de percibir e ademais onde a muller sofre falta de independencia económica, de autonomía persoal e precariedade no emprego, sendo estes maioritariamente secundarios e invisibles».

Por su parte, Ignacio Codesido resaltó que el acuerdo «supón un gran paso na asistencia integral ás mulleres vítimas e aos menores ao seu cargo. Conscientes na necesidade de continuar loitando neste ámbito, os tres concellos nos comprometemos a seguir impulsando políticas que garantan os dereitos das mulleres e dos menores co obxectivo de conseguir unha sociedade libre de medo, que é o que corresponde a unha sociedade libre e democrática». También señaló que «a violencia de xénero require dunha resposta coordinada por parte das distintas administracións. Resulta imprescindible sumar esforzos contando coa implicación da sociedade no seu conxunto».

Carlos Martínez reconoció que «o ideal sería que non existise a violencia de xénero pero mentres iso non ocorra temos que poñer todo dende a administración para intentar que estas persoas superen esa situación o mellor posible. Este é un paso máis onde temos que agradecer o traballo de todos os servizos técnicos dos concellos, que fixeron un labor excepcional». Martínez  desatacó del convenio que «o compromiso é ao 100% dos tres concellos, un paso mais, seguramente detrás deste compromiso virán outros porque o importante é que ano a ano vaiamos diminuíndo a incidencia da violencia de xénero. Ogallá non teñamos que aplicar este convenio, porque iso significará que non hai violencia, pero se o houbera sería un pasiño máis para facerlle a vida mellor a estas persoas».

En base a este convenio, los gastos los asume el concello en el que esté empadronada la víctima y si no está registrada en el censo se tomará como referencia el lugar en el que se produjo la agresión o la residencia del maltratador.