Touro debate de la precariedad del servicio de ayuda a domicilio

Natalia Rodríguez Noguerol
n. noguerol ARZÚA / LA VOZ

TOURO

SANDRA ALONSO

Las trabajadoras están cobrando la hora a menos de seis euros

15 ene 2020 . Actualizado a las 05:05 h.

La corporación municipal de Touro debatirá sobre la situación de precariedad que afecta a la veintena de trabajadores del servicio de ayuda en el hogar, toda vez que la empresa concesionaria les paga la hora a «5,79 euros, aos que lles hai que descontar os gastos da Seguridade Social. A meirande parte delas están contratadas a tempo parcial, e os seus soldos non chegan ós 500 euros. Os tempos de desprazamento non están recoñecidos e polo tanto non son remunerados, sendo en ocasións o tempo de traballo case igual ó de desprazamento», denuncian desde el grupo municipal de En Marea, que ayer solicitó formalmente la convocatoria de un pleno extraordinario para abordar el asunto, después de que el alcalde, Ignacio Codesido (PP), rechazase, semanas atrás, según indican, debatir una moción que presentaron al respecto.

En el seno del grupo en las filas de la oposición municipal -que los tres ediles de En Marea comparten con uno del BNG y otro del PSdeG- entienden que «a orixe do problema radica no prego de condicións do concurso que se licitou fai máis de 2 anos», ya que, «primáronse as baixas económicas, outorgándolle a prestación do servizo á empresa que o fixese polo menor prezo», añaden. Por eso, plantearán estudiar «a posibilidade de remunicipalización do servizo», y entretanto, proponen «establecer criterios sociais nos pregos do concurso (maior puntuación ás empresas que ofrezan un maior salario por hora para as traballadoras, complemento por dispoñibilidade, recoñecemento dos tempos de desprazamento...), constituír unha mesa de traballo con representantes das traballadoras, políticos e sindicatos, e crear un órgano de control e seguimento que supervise o cumprimento das condicións establecidas».

Contrato prorrogado

La redacción del pliego que regirá el nuevo concurso para la contratación del servicio -actualmente está prorrogado y vence en julio- ya está en marcha, según indicó el alcalde de Touro, en palabras del que «oxalá as traballadoras gañasen máis cartos, pero non somos nós quen para decidir o que van cobrar». Ignacio Codesido explicó que, cuando hace tres años se contrató el servicio a la actual concesionario, «tiñamos unhas 600 horas de servizo de axuda no fogar, agora xa son preto de 1.900, ás que lle hai que engadir 230 que nos dan agora». El regidor popular indica que «o Concello págalle á empresa 12 euros e pico por cada hora» y, al hilo, añade ser consciente de que en el nuevo contrato «imos ter que incrementar a 16 euros, polo menos».

Codesido defiende que «nós do que temos que preocuparnos é de que o servizo estea ben e de que a xente estea ben atendida». Al respecto, apunta que «houbo queixas dos usuarios por desorganización», y ante ellas «o Concello si pediu as oportunas explicacións á empresa», pero en el caso del precario salario de las trabajadoras entiende que no cabe la intervención municipal.