El petroglifo de Outeiro do Corno, en Teo, sufre graves daños por actos vandálicos
TEO
La estación rupestre está muy deteriorada por los dibujos realizados con una piedra con la que rascaron la superficie
02 ago 2023 . Actualizado a las 05:00 h.El petroglifo de Outeiro do Corno, ubicado en Luou, en el municipio de Teo, ha sufrido graves e irreparables daños provocados por un acto vandálico con un objeto punzante cuya autoría y fecha exacta se desconoce.
El colectivo A Rula, que desde hace años contribuye a la divulgación del patrimonio rupestre del área de Compostela, y que acumula numerosos hallazgos de estaciones prehistóricas por toda Galicia, hizo público este atentado contra el patrimonio, un destrozo del que tuvo conocimiento por un particular de Luou que dio la voz de alarma.
Ante estos hechos, A Rula señala que «aínda que é algo que parece evidente, cómpre insistir en que nunca, nunca, debemos marcar, raspar ou riscar os petróglifos con ningún tipo de obxecto e baixo ningún tipo de pretexto» y confirma que «neste caso empregaron unha pedra que danou gravemente a pátina superficial da rocha e o máis grave, os propios deseños prehistóricos do petróglifo de Outeiro do Corno 2».
El colectivo señala que estas hendiduras, cuyo daño se percibe a simple vista, «afectaron a un dos escasos motivos reticulados rexistrados na comarca de Compostela produto da ignorancia, ou iso semella». «Lamentablemente somos conscientes da impunidade deste tipo de actos vandálicos por parte das autoridades responsables da conservación e protección do noso patrimonio polo que dende o Colectivo A Rula rogamos e solicitamos a colaboración cidadá para que alerten sobre este tipo de situacións e traten de evitalas no caso de que sexamos testemuñas de feitos semellantes», añade esta entidad, que insiste en que «sexan actos vandálicos conscientes, ou froito do descoñecemento, é esencial educar e concienciar á poboación para que isto non se volva repetir». El colectivo resalta el valor patrimonial del arte rupestre, ya que los petroglifos están considerados elementos BIC (Ben de Interese Cultural) y argumenta que «a ninguén se lle ocorre riscar un cadro nun museo, pois o mellor museo ó ar libre de Teo é este espazo cultural único que podemos gozar ás beiras do río Angueira».
El Concello abre una investigación y denunciará los hechos
El Concello de Teo tuvo conocimiento de los daños por la denuncia de A Rula y, ante estos hechos, el departamento de Cultura confirma su intención, previo informe, de «denunciar estos feitos de agresión neste petróglifo». La concejalía agradece la colaboración vecinal y tilda el hecho como «un atentado contra o arte rupestre e contra o noso patrimonio recoñecible e catalogado» con las consiguiente sanciones. Además, A Rula ha denunciado la desaparición de varias señales de la ruta de los petroglifos, lo que evidenciaría que fue estos actos fueron premeditados.