José Ignacio Vázquez: «Como enterrador tes que manter a calma, ser moi rápido e non ter fallos»

Emma Araújo SANTIAGO / LA VOZ

TEO

XOAN A. SOLER

Aunque aún no ha realizado ningún entierro, también mantiene y cuida el cementerio

01 feb 2019 . Actualizado a las 23:56 h.

Tener 52 años y una vida laboral con oficios de lo más dispar es cada vez más habitual, pero si la profesión que vas a ejercer hasta que te jubiles es la de enterrador tu trayectoria laboral deja de ser tan común. Esto es lo que le ocurre desde hace dos meses a José Ignacio Vázquez Bascoy, teense que aprobó el concurso oposición para ocupar la plaza de conserje-enterrador convocada por el Concello para atender el cementerio municipal.

Vázquez Bascoy reconoce que su entrada en el sector público era una opción que barajaba desde hacía años, pero hasta ahora siempre se había quedado a las puertas de conseguirlo. Literalmente. «Hai bastante tempo estiven no paro e vin que as oposicións eran unha posibilidade. Intenteino hai uns dez anos nunha convocatoria de albanel en Teo, e non tiven moita sorte, porque había tres prazas e quedei de cuarto. E dende aquela quedoume o gusanillo», recuerda.

Encontró trabajo y siguió en la empresa privada, siempre pensando que la posibilidad de cambio podía volver a repetirse. Y así fue, pero de nuevo no lo logró por los pelos. «Nesa ocasión, o Concello de Teo convocou un concurso-oposición para unha praza de operario de redes, e quedei de terceiro. Houbo outra convocatoria na que quedei moi mal, e noutra proba no Concello de Brión había sete prazas para un posto, pero quedei de sétimo».

Su oportunidad estaba por llegar. Y así fue cuando hace un año arrancó el proceso de selección en su municipio para la plaza de enterrador. «Quedoume claro que tiña que loitar na seguinte oportunidade porque merecía a pena. E, sinceramente, apretei e apretei, e prepareime moito, moito. E ao final tiven sorte».

Consiguió la plaza con la segunda mejor nota del examen teórico, porque la parte práctica y el cronómetro marcaron la diferencia a su favor. Así explica su éxito: «Eu teño experiencia no sector da construción, no que traballei dende os 14 anos colocando azulexos, ladrillos, tellas... Tamén na instalación de armazóns metálicas, e todo iso deume moita base para as probas prácticas. No meu caso, tamén influíu que eu son das persoas que cando non sabe algo, miro, investigo, pregunto e estudio».

Con este perfil, es consciente de que buena parte de su éxito en el proceso de selección se la dio su experiencia laboral previa, de ahí que insista en que el saber no solo está en los libros, pese a lo que tuvo que estudiar.

Ya incorporado a su nuevo oficio, su trabajo no le genera ningún temor. «Por agora só fixemos un depósito de cinzas», reconoce, pero aclara que su tarea es mucho más amplia. «Cando empecei fixen un informe para o Concello explicando como vía eu as cousas, con suxestións do que se podía facer no cemiterio, como limpar e repoñer cousas que estaban rotas. Moitos detalles para un bo mantemento. Porque o meu traballo e facer un pouco de todo», resume José Ignacio Bascoy. Ya como funcionario, quiere desterrar ideas preconcebidas sobre el sector público, porque «cando estás dentro, te das de conta de todas as cousas que se fan e cantas melloraron».

En cuanto a la parte más emocional de su tarea, cree que estar en contacto con el público durante veinte años, en este caso en el sector de la automoción, le aporta habilidades para saber cómo ayudar a la gente. «Tratar a persoas moi distintas en situacións boas e malas axuda, e aínda que non teño moita experiencia de enterros, penso que o que hai que facer é manter a calma, ser moi profesional. Tes que facer o traballo rápido e discretamente, porque cando unha familia está vivindo unha situación tan tráxica ten que ter comodidade, porque nun momento de tanto sufrimento non podes ter fallos».

Perfil profesional. José Ignacio Bascoy trabajó en el sector de la construcción, en el montaje de estructuras de aluminio y en el campo de la automoción.

Trabajo. Asume el cuidado y mantenimiento del cementerio, además de enterrar o depositar las cenizas en las tumbas de Teo.