El área de Santiago recibió 287 ayudas para la compra de bicicletas eléctricas

SANTIAGO CIUDAD

Fueron 144.000 euros de subvenciones, destacando los 176 incentivos en la capital gallega, 38 en Ames, 25 en Teo y 13 en Ordes
02 ene 2023 . Actualizado a las 17:36 h.La iniciativa Ebici de la Xunta permitió financiar la compra de 287 bicicletas eléctricas con pedaleo asistido en Santiago y su área. Fueron 144.000 euros, que permitieron movilizar 265.000 euros, a partir de la primera convocatoria de las ayudas, publicada por la Consellería de Infraestruturas e Mobilidade el pasado 15 de julio con un presupuesto total de 500.000 euros; la buena acogida del programa, con 1.096 solicitudes en Galicia, dejó a 93 de ellas sin presupuesto por agotarse los fondos, por lo que el 23 de septiembre se amplió en otro medio millón, que permitió cubrir 2.009 ayudas en toda la comunidad. Ebici pretende reducir el uso del coche particular, e impulsar modos de transporte no motorizado en el ámbito urbano e interurbano de proximidad, en recorridos de 2 a 12 kilómetros, que son el grueso de los que realiza de forma cotidiana la ciudadanía.
Las ayudas, que seguirán este año con otro millón de euros ya en los presupuestos, cubren un máximo del 50 % de la bicicleta, con un límite de 500 euros; en familias numerosas, el tope es del 60 % y 600 euros; y en las de categoría especial, son el 70 % y 700 euros. Los ciclos subvencionados deben cumplir determinadas condiciones, como contar con guardabarros de serie y luces.
Santiago contabilizó 176 ayudas, por importe de 88.623 euros, que movilizaron 154.590; 38 en Ames (19.278 euros y 37.717 de total movilizado); 25 en Teo (12.211 y 26.787); 13 ayudas en Ordes (6.342 y 13.859); 6 en Brión (3.074 y 5.352); 5 ayudas en Vedra (2.449 y 5.266); otras 5 en Rois (2.399 y 4.241); 4 en Padrón (2.100 y 4.957). Con tres ayudas figuran Melide y Oroso; dos en Negreira y O Pino; y una en Arzúa, Boimorto, Touro, Dodro y Tordoia.

José Manuel Oliveira: «A iniciativa animou a moita xente a mercar bicicletas»
José Manuel Oliveira xestiona con Javier, o seu irmán, Oliveira Bike, unha das tendas que tramitou as axudas en Santiago.
—Que tal foi a primeira convocatoria de Ebici?
—A verdade é que ben. Foi unha iniciativa moi boa, porque na primeira convocatoria en cuestión de dez días xa se remataron os fondos; e na de setembro, en 15-20 días tamén se terminou. A verdade é que enganchou a moita xente a animarse a comprar bicicletas. Son bicicletas híbridas, para desprazamentos pola cidade.
—Cantas unidades venderon no seu establecemento?
—Nós vendemos 42 bicicletas eléctricas. E agora a xente está xa esperando polas axudas do 2023. Agora mesmo a bicicleta eléctrica é a que está tirando do carro no noso sector: de dez clientes que entran na tenda a comprar bicicleta, sete veñen a buscar unha eléctrica.
—E que tipo de eléctrica prefiren: estrada, montaña ou paseo?
—O que máis se vende é bicicleta eléctrica de montaña; de estrada véndese, pero moi pouca cousa. E o tema das subvencións dou un forte tirón á venda de bicicletas eléctricas de paseo.
—Cal é o prezo que pode ter unha das bicicletas de paseo de pedaleo asistido subvencionada?
—Unha bicicleta eléctrica un pouco decente parte de 1.500 euros, e pode chegar a 4.000 ou 5.000 euros, que tamén se venderon. Pero desde 1.500 euros xa hai bicicletas con garantía, cunhas boas baterías e bo motor. O motor Bosch é o que menos problemas dá hoxe en día no mercado. Eu levo traballando con bicicletas eléctricas os últimos nove ou dez anos, e podo ter na rúa unhas cen con ese motor, e non fallaron máis de cinco ou seis. Sen embargo, veñen repararse outras bicicletas con outros motores que non son coñecidos, e telas que aparcar no taller: veste negro para conseguir os despeces.
—Na saída do confinamento esgotáronse as bicicletas. Como está agora esa cuestión?
—Cando foi o tema da pandemia botamos case dous anos practicamente sen bicicletas. Nestes momentos, tes que facer programacións a largo prazo para telas, non tes unidades como había no 2018 ou 2017. Antes calquera marca tiña estocaxes de 2.000 ou 3.000 bicicletas para servir o mercado español. E hoxe, as marcas máis potentes, igual teñen 100 ou 150 para distribuír, non máis.
—A bici segue sendo un regalo de Nadal? Cando vende máis?
—Si, séguese vendendo. Pero cando eu montei a tenda hai 30 anos vendíase moito moito nos tres meses do verán, había unha baixada moi importante en outubro e novembro, e de mediados de decembro a mediados de xaneiro podías vender 70 ou 80 bicicletas. Agora non: véndese con máis regularidade durante todo o ano, sen os picos do pasado. E nós funcionamos moito de taller, que é o que che mantén a tenda.