La  gerencia del área sanitaria de Santiago busca reorganizar la asistencia y cubrir vacantes de medicina interna

La Voz SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO CIUDAD

El área sanitaria de Santiago y Barbanza trata de solucionar la crisis motivada por la dimisión del jefe de medicina interna
El área sanitaria de Santiago y Barbanza trata de solucionar la crisis motivada por la dimisión del jefe de medicina interna PACO RODRÍGUEZ

Tras la dimisión del jefe de servicio, Antonio Pose, se reunió con especialistas para tratar de atender las demandas que planteaba

01 jul 2022 . Actualizado a las 05:00 h.

La dirección del CHUS se reunió ayer por la mañana con seis especialistas de medicina interna. Analizaron la situación tras la dimisión del jefe del servicio, Antonio Pose, para la reorganización de la actividad asistencial. La gerencia avanza asimismo que prevé poder presentar una nueva persona responsable provisional de medicina interna en breve.

Antonio Pose presentó su dimisión tras una reunión celebrada anteayer, a la que asistieron un grupo de profesionales del servicio. Analizaron un escrito presentado el martes «para escoitar aos profesionais e traballar en equipo na busca da mellora continua», señala la gerencia.

Ante la situación generada, a primera hora de la tarde de ayer la gerencia aclaraba: «Hai un compromiso firme, non só da xerencia, senón da consellería [de Sanidade] para cubrir as prazas vacantes en canto sexa posible. De feito xa se acadou cubrir un reforzo na área de Santiago», destaca.

Además, la gerencia del área sanitaria avanza que asume, con Sanidade, los siguientes compromisos: «A cobertura completa de todas as vacantes de medicina interna. A aceptación da demanda dos profesionais de atrasar a resolución das ofertas públicas de emprego e do concurso de traslados ata despois do verán para non alterar os cadros de persoal. Buscar todas as fórmulas posibles para facer máis atractivas as prazas de medicina interna nos hospitais comarcais. Chamamento e contratación dos profesionais sanitarios de maneira centralizada para coñecer e coordinar de maneira máis eficaz as distintas vacantes dos hospitais e así cubrilas con maior rapidez e ter sempre en conta as necesidades de cobertura dos hospitais comarcais. Os contratos de reforzo con novos profesionais asinaránse por unha duración de 6 meses, co compromiso de pasar un máximo dun mes nun hospital comarcal se fose requirido. Contemplase a cobertura dos gastos de aloxamento e desprazamento necesarios para os profesionais que sexan requiridos para prestar servizos nos comarcais e coa posibilidade de desfrutar de medidas de flexibilización de xornada. O tempo de servizos que se preste colaborando nos hospitais comarcais valorarase en futuras OPEs [ofertas públicas de empleo] e concursos co triplo da puntuación asignada por mes de servizo nos demais hospitais», asegura la gerencia del área sanitaria.

Falta de profesionales

Resalta que, debido a que no existen profesionales disponibles en España para contratar, y que sustituyan al personal que está de baja o de vacaciones, eso «obriga tanto á dirección como aos profesionais a seguir traballando, con ánimo construtivo, para atopar solucións satisfactorias para ambas partes, baseadas sempre en garantir o mantemento da atención aos doentes e compatibilizala cos dereitos laborais dos profesionais». La gerencia apunta asimismo que «Tamén se teñen tomado medidas por parte da Consellería de Sanidade para tentar xestionar a complexa situación derivada da pandemia. Medidas que xa foron tratadas cos profesionais, na mesa sectorial e mesmo con sindicatos non representados nela».

La gerente, Eloína Núñez, afirma asimismo que el dimitido jefe de servicio, Antonio Pose, le había avanzado el lunes, verbalmente, su intención de jubilarse próximamente, y «a Xerencia agradece os seus servizos prestados».

Señala igualmente que hubo refuerzo del personal durante la pandemia, que se mantiene, pero no es suficiente para atender el incremento de la demanda y compatibilizar el mantenimiento de la atención sanitaria de calidad con el derecho al período de descanso del personal.

La gerencia mostró su disponibilidad para «traballar xuntos na procura de solucións», con el fin de poder afrontar con éxito «os problemas derivados da presión asistencial e a falta de profesionais a contratar para as substitucións do verán».