Susana Rodríguez Gacio, campeona paralímpica: «É unha ilusión moi grande traballar na sanidade galega»

J. Gómez SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO CIUDAD

Susana Rodríguez Gacio con el cardiólogo González Juanatey, ayer en el Hospital Clínico de Santiago
Susana Rodríguez Gacio con el cardiólogo González Juanatey, ayer en el Hospital Clínico de Santiago cedida

La triatleta que consiguió el oro en Tokio confía en incorporarse a final de año a la plaza que ha ganado por oposición como médico rehabilitadora del Sergas

14 jun 2022 . Actualizado a las 22:08 h.

La triatleta paralímpica gallega Susana Rodríguez Gacio, que ganó una medalla de oro en Tokio, está pendiente de que se resuelva la última oferta pública de empleo del Sergas y que le adjudiquen una plaza para ejercer como especialista en medicina física y rehabilitación, tras aprobar la oposición. Se prevé que será «a finais de ano», dice: «É unha ilusión moi grande poder traballar na sanidade pública galega, facer aquí a carreira profesional como médica, como fixen a deportiva», explicaba hoy, tras ofrecer una charla en el Hospital Clínico de Santiago, en el ciclo Cardiochus, que promueve el servicio de cardiología dirigido por José Ramón González Juanatey.

Susana estudió Medicina en Santiago. Hizo el mir después en el hospital compostelano en la citada especialidad. Acabó la formación a finales del 2020, aunque los últimos meses estuvo condicionada por las restricciones del covid-19. «Cando a carreira deportiva remate, sei que vou ter un lugar en algo que tamén me motiva moito. En Santiago sempre estiven súper a gusto, penso que foi unha gran oportunidade que me puidese formar alí», sostiene.

Susana es natural de Vigo, donde entrena «e aínda que as comunicacións son boas, o non ter coche e independencia para os desprazamentos é un hándicap. Os anos que compatibilicei o deporte e a formación mir, nos que me movía moito entre Vigo e Santiago, foron por iso bastante esixentes», admite.

No se plantea dónde le corresponderá ejercer cuando comience su carrera como especialista con plaza en propiedad: «o futuro dirá, porque non depende de min. Xa se irá vendo», sostiene.

Su charla supuso el reencuentro con colegas: «Contei o camiño para participar nunha Olimpíada e como facía para combinar co resto das cousas que tiña que facer e co mir. Foi unha honra que contasen comigo. Cando fixen a especialidade rotei por rehabilitación cardíaca, que en Santiago conta cun equipo que non ten nada que envexar a outros hospitais». Aunque en medicina física y rehabilitación trabajó con pacientes osteoarticulares, neurológicos «e outros aspectos, como con nenos e nenas, e rehabilitación do solo pélvico e máis subespecialidades que non son tan coñecida». Explicó en el Clínico cómo se levantaba a las 6.00 para entrenar, la decepción de la Olimpiada de Río o la ventaja de poder preparar Tokio 5 años.