Raxoi hace un llamamiento a la ciudadanía para que actúe ante vejaciones a mujeres en los buses

El Concello de Santiago ha instalado medio centenar de carteles en las líneas urbanas dentro de una campaña de sensibilización


Santiago / La Voz

Acabar con las vejaciones a mujeres en los autobuses urbanos de Santiago y convertirlos en un espacio libre de violencias machistas es el objetivo de la última campaña de sensibilización impulsada por el Concello de Santiago, en el marco de las acciones emprendidas por el 8M. Raxoi no solo ha hecho esta mañana un llamamiento a la ciudadanía para que se implique y colabore en evitar las agresiones, acosos, tocamientos o de comportamientos machistas. Le pide que actúe y para saber qué debe hacer alguien que sea testigo de este tipo de situaciones, ha repartido 50 carteles informativos, uno por línea, que marcan las pautas a seguir.

Así lo explicó esta mañana Marta Lois, concejala de Igualdade, en una ruta de autobús a bordo de la línea 6 desde la Praza de Abastos a la rúa da Rosa: «Buscamos fundamentalmente unha campaña que lle dea a volta. En vez de poñer o foco nas mulleres, como noutro tipo de actuacións que as revictimizan e fan que teñan que baixar dun autobús, nós o que queremos é sensibilizar aos usuarios dos autobuses para saber e para reafirmar que este é un espazo libre de violencias machistas».

«No transporte público viaxan día a día moitísimas mulleres -xoves, maiores, con nenos...-, e cremos que é moi importante este tipo de senbilización para saber que se acontece algún tipo de incidencia todos e todas actuamos. Como aparece neses cartaces, actuamos chamando á policía, e actuamos corresponsabilizándonos tamén as persoas que somos responsables das condicións dos transportes», añadió la edila compostelana. «Estos días estámonos reunindo para traballar colectivamente. É dicir, queremos unha campaña na que o conxunto da cidadanía protexan os espazos públicos para que sexan libres de violencias machistas», apostiló Marta Lois. 

De esta forma, el Ayuntamiento busca paralelamente que «saia á luz calquera tipo de acontecemento o actuación que, aínda que non se denuncie, poda estar presente nun autobús. Preocúpanos que mulleres, tanto maiores como novas, que viaxan de día ou de noite neles se sintan intimidadas, que non digan nada ou acaben baixando dese autobús. É un transporte público que ten que velar pola seguridade do conxunto e, polo tanto das mulleres».

«No transporte público viaxan día a día moitísimas mulleres -novas, maiores, con nenos...- e cremos que é moi importante este tipo de sensibilización para que, se acontece algún tipo de incidencia, todos e todas actuemos. Como aparece neses vinilos, actuamos chamando á Policía Local (092). Queremos que o conxunto da cidadanía protexa os espazos públicos para que sexan libres de violencias machistas», expuso la concejala de Igualdade, acompañada del gerente de Tussa, José Ramón Mosquera.

Intimidación y exhibicionismos

Mosquera aseguró que no les constan denuncias «pero iso non quita que sigamos sensibilizando, detectando e erradicando pequenos micromachismos». La edila compostelana apuntó que, recientemente, aparecieron publicaciones en las redes sociales hablando de «intimidacións e exhibicionismos» en algún autobús.

De esta forma, el Ayuntamiento busca paralelamente que «saia á luz calquera tipo de acontecemento o actuación que, aínda que non se denuncie, poda estar presente nun autobús. Preocúpanos que mulleres, tanto maiores como novas, que viaxan de día ou de noite neles se sintan intimidadas, que non digan nada ou acaben baixando dese autobús», añadió.

Marta Lois recordó que se está trabajando con los conductores para que a medio plazo pueda haber un protocolo de actuación ante este tipo de casos y destacó su implicación: «Somos conscientes do alto nivel de estrés e a responsabilidade que é levar un autobús e hai que agradecer o seu interese e apoio a esta campaña».

¿Por qué a Compostela Aberta no le gustan las paradas antiacoso?

Marta Lois incidió en que la clave de la nueva campaña está «en colocar o foco no agresor e non na vítima, de tal xeito que debe ser el o que abandone o espazo público e non a muller agredida». Por otra parte, explicó por qué Compostela Aberta apuesta por acciones de sensibilización y «non nos gustan as paradas antiacoso» puestas en marcha en otros concellos. «Cremos que puxeron o foco nas vítimas, pero os agresores quedaban nos autobuses. Empréganse como solución curta para a muller que se sinte intimidada», indicó.

«Cremos que dende o punto de vista da responsabilidade pública esa non é a saída, non é unha política con vocación feminista», añadió la edila de Igualdade. Los vinilos, concluyó, se mantendrán de forma permanente en el interior de todas las líneas y complementan la acción que rotuló de negro de la línea 1 en noviembre .

Conoce nuestra newsletter con toda la actualidad de Santiago

Hemos creado para ti una selección de noticias de la ciudad y su área metropolitana para que las recibas en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
5 votos
Comentarios

Raxoi hace un llamamiento a la ciudadanía para que actúe ante vejaciones a mujeres en los buses