Lucía Peixoto: «Traballamos as habilidades motrices básicas sentindo o ambiente de outono»

La profesora del colegio Quiroga Palacios implicó a las familias en una experiencia novedosa para el alumnado del centro


SaNtIaGO / LA VOZ

Con una jornada de puertas abiertas para las familias del alumnado, el martes por la tarde finalizó una experiencia didáctica que resultó una novedad para los escolares del colegio público Quiroga Palacios. En especial, para los de infantil, de 3, 4 y 5 años. Y de forma quizá inesperada. Este curso la Consellería de Educación suprimió en el centro el aula de psicomotricidad, para ampliar un aula más de 3 años, debido al exceso de matrícula. Y a pesar de esa dificultad se buscaron soluciones.

«Habilitamos un espazo nun dos corredores para realizar un proxecto que pretende traballar, de forma globalizada, contidos curriculares a través das habilidades motrices básicas nun ambiente de aprendizaxe motivador. Nenos e nenas, de maneira natural, pola propia disposición do material e sen dirección algunha, trepan, reptan, saltan, golpean e lanzan, estimulando así o seu desenvolvemento sensorial con olores, sons, tacto e outros elementos propios do outono. Así, traballamos as habilidades motrices básicas sentindo o ambiente de outono», explica Lucía Peixoto, la docente que promovió esta iniciativa pedagógica.

Para habilitar el espacio implicó a las familias. Les solicitó que enviasen una bolsa llena de hojas de árboles de su entorno, refiriendo que «era para unha sorpresa, que o alumnado o pasaría moi ben». Además, se acolchó el suelo, se habilitaron espalderas, se colgaron bolsas a diferentes alturas, se acondicionaron las paredes con un cubo, cuerdas colgadas y otros elementos. «Para min foi unha inspiración coñecer a metodoloxía que utilizan na escola infantil Agasalle, onde escolarizan nenas e nenos de 0 a 3 anos, e fixen unha adaptación para o meu alumnado. Coa axuda de Antonio, un coidador, e co apoio doutro profesorado, preparamos un ambiente de aprendizaxe onde todo estaba pensado para que uns 150 escolares de infantil do noso centro vivisen máis intensamente o outono. O espazo favoreceu que saltasen, trepasen, golpeasen, se desplazasen, lanzasen, reptasen e practicasen outras habilidades básicas», indica Peixoto.

Así esquivaron el concepto más tradicional de psicomotricidad por un trabajo que favorecía la estimulación temprana, la libre exploración o la colaboración, entre otros elementos que ofrecían soluciones para las habilidades que interesaban en cada momento. «Todas as solucións podían ser válidas. Esta é unha metodoloxía que se utiliza cada vez máis, aínda que resulta máis difícil», dice. Es una metodología que también enseña en la Facultade de Ciencias da Educación, donde es profesora asociada. «Tento comunicar ao alumnado universitario unha metodoloxía diferente a un ensino dirixido. É importante implicar ao alumnado de infantil de maneira cognitiva e sensorial. Que non só reproduzan un modelo, senón que experimenten, que se movan, para dar con solucións. Perante unha situación-problema, facer que escolares de infantil pensando, explorando unha e outra vez, dean coa solución máis interesante», insiste la profesora.

La experiencia, sostiene, «resultou moi atractiva e foi unha sorpresa, pois neste centro é a primeira vez que se fixo algo así», manifiesta. Fueron 15 días de clases diferentes, en los que se utilizó un ambiente de aprendizaje distinto y que resultó de interés. Ahora valora dar continuidad a esa experiencia: «Estaría ben montar un ambiente semellante, diferente, cada trimestre, segundo a estación do ano. Agora estou pensando xa en organizar un ambiente de inverno en xaneiro». La dirección del centro apoya la idea y, tras la buena receptividad que le llegó por parte de las familias del alumnado, confía que se impliquen de nuevo.

Especialista. Lucía Peixoto es licenciada en Ciencias de la actividad física y el deporte y profesora de educación física; y docente asociada de la USC.

Experiencia. Promovió en los últimos días una nueva experiencia en la materia de psicomotricidad, de educación infantil.

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