Estévez pide a los gobernantes «outra mirada cara adiante» por Santiago

El arquitecto y exalcalde ofreció la conferencia de apertura de curso del colegio Peleteiro


santiago / la voz

«Santiago de Compostela ten un discurso sen actualizar, é necesario abordar un novo argumento proactivo, non pasivo, escribilo, participalo e consensualo como cidade e como capital de Galicia». En estos términos y con asistencia de los concejales Manuel Dios (Compostela Aberta) y Agustín Hernández (PP), introdujo ayer el arquitecto y exalcalde Xerardo Estévez la conferencia inaugural del curso en el colegio Manuel Peleteiro. El director del centro, Luis Peleteiro, que acompañó a Estévez, expresó al alumnado su deseo de que consigan los objetivos personales para este curso y que el colegio «poida contribuír a que vós, os nosos alumnos, sexades máis autónomos, máis independentes, máis libres e máis felices».

Ya en su conferencia, titulada Compostela, vangarda e sosego. Unha mirada cara a adiante, Xerardo Estévez compartió con el auditorio la historia arquitectónica y el desarrollo urbano de Santiago y, sobre todo, su idea para el futuro. Tras referirse al impulso que cobró la ciudad hace tres décadas, bajo su mandato, manifestó la necesidad de que quienes ahora gobiernan «lancen outra mirada cara a adiante». El exalcalde señaló que «unha cidade histórica ten esa ambigüidade e non pode parar o reloxo; a combinación de mirar para atrás e mirar para adiante é fundamental». Puso como ejemplo el entorno de Bonaval ahora que se cumplen veinticinco años del CGAC: «O Museo do Pobo Galego explica o que fomos, o rural e as nosas raíces, e o Centro Galego de Arte Contemporánea semella o que queríamos ser, a modernidade. O parque de Bonaval era metade e metade, xa que respectamos a cultura funeraria e engadimos elementos modernos».

Xerardo Estévez también dio algunas pistas sobre el camino que él considera válido para el nuevo impulso que propugna para Santiago: «Ten que gañarse aínda máis o pulso de ser a capital de Galicia, ter en conta o crecemento de concellos como Ames e Teo para cooperar en vivenda ou fiscalidade, crear un tecido empresarial e industrial coa mirada posta na Universidade, restaurar os servizos e a mobilidade na zona histórica, establecer relacións internacionais e contar coa cultura».

El arquitecto y exalcalde considera que Santiago debe dar un salto de escala geográfica y humana, de lo local a lo metropolitano, con una ciudad total de más de 200.000 habitantes. También cree necesaria la culturización del turismo, gestionando el disfrute del patrimonio. «Se o Camiño vai ben, á cidade iralle ben; se se banalizan os Camiños banalízase a Catedral e a propia cidade». Para Estévez, Santiago debe ser ciudad de excelencia y aprovechar el próximo Xacobeo para revisar y llevar a cabo un nuevo planeamiento urbanístico.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
10 votos
Comentarios

Estévez pide a los gobernantes «outra mirada cara adiante» por Santiago