Agadea peregrina a Compostela para visibilizar el Alzhéimer

DAVID COSTOYA / i. c. SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO CIUDAD

LUCÍA JUNQUERA

Miembros de la asociación caminaron desde Tui por la ruta portuguesa para dar pulseras solidarias y recoger testimonios

21 ago 2018 . Actualizado a las 05:00 h.

Decenas de personas vinculadas a la Asociación Galega de Enfermos de Alzhéimer (Agadea) llegaban ayer a la Praza do Obradoiro. Ataviados con pañoletas y camisetas verdes con el lema «Camiñando polo Alzhéimer», los miembros de Agadea fueron recibidos por la corporación municipal y compartieron su experiencia con los presentes.

La peregrinación, con el fin de visibilizar la enfermedad, comenzó en Tui el pasado 14 de agosto y siguió la ruta del Camino Portugués. Isabel Gey, presidenta de Agadea, estuvo acompañada por dos voluntarias, Toña y Tere Garabal, y destacaron la solidaridad de los caminantes con su causa. A su paso por Calo se unió a la caminata un grupo de simpatizantes y miembros de la asociación, que las acompañó hasta el Obradoiro. «Foi unha experiencia fabulosa porque ao ver o lema coa palabra alzhéimer, a xente achegábase para falar da súa historia, case sempre como coidadores», comenta Gey.

Aparte de recoger testimonios y repartir pulseras con el lema de esta iniciativa, las tres peregrinas de Agadea también aprovecharon la ruta para visitar centros de atención a personas con demencia. «As familias e os coidadores son os que necesitan ese apoio que dan as asociacións, e xa que iamos camiñar, por que non facelo cun obxectivo de divulgar o noso labor?», apunta Toña Garabal, miembro de Agadea.

La alcaldesa en funciones, María Rozas, leyó un manifiesto en el que puso de relieve el «impagable» trabajo de concienciación que desempeñan colectivos como Agadea, «dende hai vinte anos poñendo o foco nunha enfermidade da que ata o de agora non se falaba, á que non se lle daba a importancia que ten e que supón un auténtico drama para quen a sofre e para todas as persoas que as rodean». Asimismo, la edila quiso recordar que «o Alzhéimer está considerado como a pandemia deste século, e en Galicia xa son máis de cen mil persoas as que sofren esta enfermidade neurodexenerativa».

En la recepción en el Obradoiro también participaron los ediles Agustín Hernández, Gonzalo Muíños y Noa Morales, del PP, PSOE y CA, respectivamente.