Fran Núñez: «Coñecer o impacto global dun encontro cultural permite programar mellor»

joel gómez SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO CIUDAD

PACO RODRÍGUEZ

Elaborou e promove unha nova metodoloxía de avaliación, que investigou na USC

09 may 2018 . Actualizado a las 10:54 h.

Coñecer o retorno que cada euro investido nun festival ou noutro acontecemento cultural supón para a sociedade onde se organiza: ese é un dos obxectivos da investigación realizada por Francisco Javier Núñez Alonso, máis coñecido como Fran Núñez, para o seu doutoramento na Facultade de Económicas da USC, orientado polo profesor Francisco Javier Sanjiao, do departamento de Economía Aplicada. Ese traballo está recollido no libro Da medición do impacto á mellora. Metodoloxía de avaliación de eventos culturais. O caso do festival de Cans, publicado pola Axencia Galega das Industrias Culturais (Agadic) da Consellería de Cultura e Educación.

Fran Núñez fixo unha nova presentación do volume onte, na Facultade de Políticas da USC. Insistiu no valor dos datos económicos, sociais e comunicativos «que permiten coñecen a razón das cousas». Insistiu no interese de «medir ben todos os datos; facer unha boa contextualización, para evitar facer só clasificacións illadas; e saber valorar e interpretar o seu significado».

Este é «un traballo da avaliación de impacto, que aplica unha metodoloxía de 360 graos: non só mide o obxecto de estudo desde un punto de vista económico, ou social, senón que se ocupa de varios puntos, que se complementan, para obter un dato global, non unha visión parcial. Iso axuda moito a que os datos que se teñen sobre un evento cultural permitan posicionar diferentes produtos e non xerar unha clasificación. Un acontecemento cultural non ten por que ser necesariamente mellor que outro, poden ter intereses diferentes en función do tipo de medición que se faga», esclarece.