La Xunta reclama «unidade e consenso» para poder eliminar la violencia contra la mujer

J. G.

SANTIAGO CIUDAD

Sandra Alonso

Una declaración institucional del gobierno gallego valora como «un reto» la prevención «deste delito que ano a ano nos avergoña como sociedade»

26 nov 2017 . Actualizado a las 18:48 h.

«A unidade e o consenso son fundamentais para poder ter éxito na loita contra esta secuela social», indica una declaración institucional de la Xunta de Galicia difundida a primera hora de esta tarde en la plaza del Obradoiro, con motivo del Día da eliminación da violencia contra a muller, que se conmemora internacionalmente el 25 de noviembre. El documento lo leyó la secretaria xeral de Igualdade, Susana López Abella, al final del Camiño ao respecto, una caminata reivindicativa sobre esta cuestión, que comenzó una hora y media antes en el Monte do Gozo. Participaron además Miguel Santalices y Ana Pastor, presidente del Parlamento de Galicia y del Congreso de los Diputados; Alfonso Rueda, vicepresidente de la Xunta; varios ediles de Santiago y otras personalidades. También acudió una representación de la asociación Aiesec, de estudiantes de la USC, que promueve los últimos años esta actividad e leyó asimismo un escrito de solidaridad.

«Combater todo acto de violencia baseado na pertenza ao sexo feminino que teña ou poida ter como resultado un dano ou sufrimento físico, sexual, psicolóxico ou prexuízo económico para a muller, tanto na vida pública como na vida privada, debe ser unha cuestión de Estado, xa que a violencia contra a muller constitúe unha violación dos dereitos humanos e as liberdades fundamentais», señala la declaración institucional.

Resalta asimismo que «a eliminación da violencia contra as mulleres é un reto de toda a sociedade. Unha tarefa conxunta, que require unha actuación unitaria e a máxima coordinación, colaboración e cooperación, sempre desde o respecto ao réxime de distribución competencial, nas accións que se desenvolven». En la alocución se hizo referencia a diversos acuerdos institucionales, como los recientes Pacto de Estado en materia de violencia de género aprobado el 28 de septiembre; o el Protocolo de coordinación e colaboración institucional aprobado por el pleno del Observatorio Galego contra a Violencia de Xénero el 10 de julio. En este último se incluyen «propostas para sensibilizar en violencia de xénero, incluíndo tamén protocolos de actuación en todos os ámbitos, dende o educativo, ao sanitario, o xurídico, o policial e o social».

López Abella enfatizó asimismo en su intervención que, para conseguir una mayor eficacia en la lucha contra la violencia machista se debe implicar «a multitude de axentes, tanto públicos como privados. Tamén as diversas actuacións que se desenvolven, dende moi distintos ámbitos profesionais, reclaman coordinación para avanzar nun traballo transversal e integral na resposta ás vítimas». Y que las administraciones públicas y la sociedad en su conjunto «debemos persistir na busca de solucións eficaces para a protección das vítimas, a persecución dos autores, pero sobre todo na prevención deste delito que ano a ano nos avergoña como sociedade».