«Non vai desaparecer ningunha das titulacións que se están impartindo»

Susana Luaña Louzao
susana luaña SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO CIUDAD

Roberto López defiende que hay títulos que forman parte de las señas de identidad de la USC.
Roberto López defiende que hay títulos que forman parte de las señas de identidad de la USC. xoán. a. soler< / span>

La Xunta de Goberno quiere sumar Criminología y Biotecnología a la oferta de grados

28 feb 2016 . Actualizado a las 05:00 h.

Un total de 48 grados, ocho grados dobles, tres títulos propios, veinte cursos puente, 63 másteres y 54 programas de doctorado. Esa es la oferta educativa que tiene en la actualidad la Universidade de Santiago y esa es la responsabilidad directa de Roberto López, doctor en Historia y actual vicerrector de Oferta Docente, encomienda que le encargó el rector Juan Viaño, de cuyo equipo forma parte desde hace casi dos años.

No son tiempos fáciles para ocuparse de la oferta educativa, porque la sociedad y el mercado laboral exigen nuevos estudios y las universidades siguen inmersas en un plan de austeridad que dificulta las nuevas inversiones. Pese a ello, en Santiago se hará un esfuerzo. «É difícil porque os novos títulos teñen que ser a custe cero, e iso é posible sobre o papel, pero non na práctica; aínda así imos tratar de conseguir o grao de Criminoloxía, que en realidade é a reconversión dun título que xa temos e dáse a circunstancia de que fomos dos primeiros de España en acadar eses estudos. Logo, outras universidades os reconverteron en títulos oficiais e nós iniciamos os trámites para que a Xunta o autorice, a ver se se pode impartir xa no curso 2017-18», calcula el vicerrector. «Tamén estamos traballando na oferta de Biotecnoloxía, para aproveitar non só os recursos internos senón o tecido empresarial galego, tanto no campo sanitario como mariño. As empresas galegas que traballan no sector non entenden que teñan que buscar os especialistas fóra de Galicia», reconoce Roberto López.

Al otro lado de la balanza están las especialidades que corren peligro de desaparecer por falta de alumnado, como varias ingenierías en Lugo y filologías en Santiago, además de Filosofía, cuyos alumnos se manifiestan estos días para reclamar más medios en una facultad que temen que cierre.

El vicerrector lo niega. «Non vai desaparecer ningunha das titulacións que se están impartindo», asegura de forma tajante. En el caso de Filosofía, porque no la imparte ninguna otra universidad gallega. Pero también porque «nós non podemos deixar de ter esas titulacións, pode que non teñan unha relación directa co mercado de traballo, pero unha universidade pública ten que atender a outras cuestións que forman parte dos seus sinais de identidade, aportan un tipo de formación que a sociedade precisa. Por exemplo, nestes tempos que corren nos que ler o xornal implica ver cada día un caso de corrupción, ¿como non imos dar Ética? Hoxe o sentido crítico é máis necesario que nunca».

En esa pugna está la USC, que tiene que convencer a la clase política de que hay titulaciones o másteres que no dependen solo de la rentabilidad económica. «¿Como non imos impartir un máster de Historia Medieval no sitio no que está o Códice Calixtino?», se pregunta López. En general, tanto la sociedad, como la empresa y la clase política piden resultados inmediatos, y los estudios universitarios precisan un poso. «Ás veces é necesario un tempo para que as titulacións repousen e tomen forza».

Entre las conquistas del último año en la USC figura la puesta en marcha de las titulaciones dobles, que permiten a los alumnos sacar dos grados en poco más de cinco años. Están enfocados a estudiantes con muy buenas notas, y por eso a la propia universidad le conviene tenerlos. «Permite reter a alumnos con bos expedientes que doutro xeito ían ir fóra de Galicia; retén talento e redunda en beneficios para todos porque tamén a esixencia para nós ten que ser maior».

Inevitable hacer referencia al polémico 3+2 -tres años de grado y dos de máster-. Pero el debate está en punto muerto. «Non hai interlocutor; hai que agardar a ver quen goberna», dice el vicerrector, resignado.

Roberto Javier López. Es doctor en Historia por la Universidad de Oviedo y profesor de Historia Moderna de la USC.

Vicerrectorado de Oferta Docente. Es la primera vez que el profesor de Historia entra en la Xunta do Goberno, de la mano del equipo del rector Juan Viaño.