Patrimonio cuestiona un tercer piso del casco antiguo de Padrón

Uxía López Rodríguez
uxía lópez PADRÓN / LA VOZ

PADRÓN

MERCE ARES

Señala en un informe que se trata de un "engadido impropio a edificación"

27 oct 2018 . Actualizado a las 12:44 h.

El Ayuntamiento de Padrón recibió una resolución de la Dirección Xeral de Patrimonio Cultural referente al inmueble situado en los números 26 y 28 de la rúa Longa, que se pretende rehabilitar para bajo comercial y hostal pensión. De acuerdo con el Concello, esa resolución ratifica completamente, e incluso endurece, los «criterios aplicados polos técnicos municipais para denegar a licenza de obra segundo o proxecto presentado».

El escrito de Patrimonio responde a un informe solicitado directamente a dicho organismo por el representante de la sociedad promotora de la obra de rehabilitación, José Rey, que quería que Patrimonio se pronunciara sobre la posibilidad de demoler el tercer piso (bajo cubierta) del edificio, al que le otorga más de 150 años de antigüedad.

Así, en el informe de Patrimonio, en la parte arqueológica, se indica literalmente que «o proxecto non aclara cando se produce a unión funcional e se a diferenza de alturas entre os dous edificios é a orixinal».

En el ámbito arquitectónico, la resolución de Patrimonio explica, según desvelan desde el Ayuntamiento, que «as determinacións urbanísticas entran dentro do ámbito das competencias do Concello polo que non cómpre que este Servizo de Patrimonio Cultural se pronuncie ao respecto». Aún así, añade que «a planta terceira configúrase como un engadido impropio á edificación, polo que considérase que a suspensión desta planta redundaría na mellora da percepción dos bens».

Además, le recuerda al promotor que los elementos que conforma «a envolvente están protexidos, non pode autorizarse a súa substitución agás que a súa recuperación sexa inviable ou non formen parte da edificación orixinal». Lo que sí autoriza Patrimonio es a adoptar medidas provisionales que impidan la entrada de agua y las de seguridad y apuntalamiento de la estructura del inmueble, mientras no se acometan las obras de rehabilitación.

Para el gobierno municipal, la resolución de la Dirección Xeral de Patrimonio «reforza a posición municipal en canto a que as obras non se poden executar tal e como as pretende levar a cabo José Rey, facendo interpretacións arbitrarias para o seu propio beneficio», señala. También sostiene que «quedan fóra de lugar as reivindicacións expostas por José Rey publicamente na rúa» y desde el gobierno local advierten de que «dita información podería ser obxecto da consideración de calumnia cara ao Concello e aos seus traballadores».

El ejecutivo local considera «incerto que non se mire polo casco histórico e non se queira que se rehabiliten os inmobles».