Los IES Xelmírez II y Rosalía de Castro inician un nuevo bachillerato de investigación

Están entre los catorce centros gallegos que lo experimentarán el próximo curso

.

santiago / la voz

Los institutos de secundaria Xelmírez II y Rosalía de Castro son los únicos del área de Santiago autorizados para implantar experimentalmente el próximo curso un nuevo bachillerato de excelencia en ciencias y tecnología (STEMbach). Se suman a otros 12 centros gallegos (dos de A Coruña y de Lugo; y uno de Ferrol, Oleiros, Monforte, Ourense, Lalín, Moaña, Vigo y A Guarda) que se adhieren a esta iniciativa.

Pilar Tobar y Ubaldo Rueda, directores de ambos centros, afirman que existe ilusión para ponerlo en marcha e implicación de un numeroso grupo de docentes. La convocatoria de este nuevo bachillerato se hizo en junio y se resolvió el 31 de julio.

El plazo para ponerlo en marcha es muy justo y la estrategia difiere en ambos centros. Rueda explica que en el Rosalía le ofrecerán la posibilidad de adherirse a principios de curso a todo el alumnado de primero de bachillerato de ciencias, cinco grupos entre el ordinario y el internacional, y esperan una buena respuesta. Tobar indica que en el Xelmírez II ya se han interesado 9 estudiantes, garantía de que prosperará, pues alcanzan el mínimo que se exige: «Contamos con que se anoten un 20 % do alumnado de primeiro de bacharelato de ciencias, pois é unha oferta moi atractiva, aínda que no noso centro resulta difícil aventurar o que acontecerá, pois parte do alumnado ven novo e doutros concellos, como Val do Dubra, Trazo e Oroso», explica.

Este bachillerato supondrá un mayor esfuerzo para el alumnado. Cursar dos horas semanales de una materia a mayores. En el Xelmírez II la asignatura se denomina Investigación e comunicación en ciencia e tecnoloxía. Se impartirá por la tarde. «Esta é unha materia que se deseña no centro. Será interdisciplinar e, alén de contidos propios de ciencia e tecnoloxía, terá outros dos que se ocuparán docentes de áreas diferentes, como Filosofía, que explicará conceptos de filosofía ou ética da ciencia, ou Xeografía. Vai ser, pois, moi interdisciplinar e moi práctica», agrega Pilar Tobar.

Ubaldo Rueda destaca que «no noso centro xa hai unha dinámica de iniciación na investigación. Contamos cun proxecto de investigación e tecnoloxía na ESO que potencia disciplinas de Tecnoloxía, Bioloxía, Física ou Química, por iso confiamos que haxa interese neste novo bacharelato».

Además, agrega Rueda, tienen dinámica de participar en certámenes de jóvenes investigadores, o iniciativas como el premio Stephen Hawking «e así suporá unha continuidade cunha liña de traballo de hai anos».

Atención a los idiomas, destrezas digitales y al emprendimiento

El principal objetivo del nuevo bachillerato, según Educación, será «favorecer no alumnado o afondamento no traballo nas competencias matemática e básica en ciencia e tecnoloxía mediante os elementos e os procedementos da investigación e dos métodos científicos, dun xeito rigoroso, ordenado e crítico e para desenvolver investigacións propias». Deberá utilizar, agrega, una metodología «baseada na investigación como principio esencial, realizar prácticas para coñecer as aplicacións reais da ciencia e a técnica, así como adquirir unha formación actualizada e autónoma que lles estimule para os futuros estudos universitarios».

Desarrollará asimismo «competencias transversais como a creatividade, o sentido da iniciativa e o emprendemento, a resolución de problemas, traballo en equipo, o pensamento crítico e a cidadanía global». La mejora de las destrezas comunicativas y expresivas orales y escritas «tanto nas linguas cooficiais como nas linguas estranxeiras presentes na etapa educativa, con énfase na comunicación e divulgación científica», también se contempla. O las competencias digitales.

La directora del Xelmírez II, Pilar Tobar, considera igualmente relevante que «os estudantes deben facer no segundo curso un traballo de investigación, con defensa pública, codirixido por persoal investigador da universidade ou centros de investigación superior. Coordinado con eles tamén hai un programa de actividades complementarias, como charlas, visitas, experiencias didácticas e investigadoras».

Newsletter Educación

Recibe todas las semanas la información más relevante sobre educación

Votación
3 votos
Comentarios

Los IES Xelmírez II y Rosalía de Castro inician un nuevo bachillerato de investigación