Tania Veiras: «Con "Morriña" agardamos que o público se levante e se poña a bailar»

emma araújo SANTIAGO / LA VOZ

ORDES

Xoán A. Soler

La artista ordense presenta mañana en Ribadumia una obra de música y humor

03 mar 2018 . Actualizado a las 11:18 h.

Tania Veiras (Ordes, 1990) no para. A su presencia en el histórico programa Luar de la TVG añade nuevas aventuras. Una de ellas verá la luz mañana, a las 18 horas, en el auditorio de Ribadumia, un municipio con el que mantiene una estrecha relación. «Eu teño amizade con este Concello e por iso pensamos en aproveitar o seu auditorio. Ademais, a asociación Santa Baia estame botando unha man vendendo as entradas do novo espectáculo, dedicado á emigración», resalta.

Su nueva apuesta sobre el escenario lleva por nombre Morriña. Le va como anillo al dedo porque «é un espectáculo ambientado na década dos anos cincuenta, que é na que en Galicia xorde unha ondada de emigración, cando moita xente marchou para as Américas para buscar un futuro mellor», explica. Aun así el bautizo tardó en llegar, porque, añade, «tiñamos todo feito pero faltaba o nome. E un día, pensando na morriña, caín en que este sentimento era o que mellor representaba todo o espectáculo».

Morriña, relata Tania, es la puesta en escena «dunha trama que se desenvolve entre Galicia e América nos anos cincuenta, e narra a aventura de dous mozos que deciden emigrar». La artista ordense comenzó a barruntar este trabajo hace prácticamente un año y ahora ve la luz coincidiendo con la recuperación de su primer disco. «Non sabiamos como facer algo diferente co meu primeiro traballo, que son temas de sempre, que sabemos todos. E queriamos mostrar todas esas cancións en galego, pero incluíndo o humor».

Veiras reconoce que Morriña es una obra muy distinta de lo que ha hecho hasta ahora. «Se a xente ten a idea de que é un espectáculo no que eu só canto, vai levar unha sorpresa. Non imaxinan todo o que temos montado, con decorados especiais e bailaríns», avanza.

En el proyecto participa la compañía de baile Breogán Pérez, mientras que los papeles humorísticos los defienden Pedro da Devesa y Manuel Liste. Tania se encarga de la parte musical, por lo que entre las sorpresas de su aportación no está la comedia. Su personaje es Lola, «a moza de Manuel, que está un pouco triste porque perdeu a súa nai, e aínda por riba o seu mozo marcha para América, aínda que ela mantén a ilusión de ser cantante e reunirse con el, e ter uns aforros para levar a seu pai para alá».

A poco más de veinticuatro horas para el estreno, Veiras mantiene su rutina de trabajo y sesiones de maquillaje para el programa Luar, pero también saca tiempo para los ensayos como Lola, que son más intensos desde hace dos meses. «O máis difícil é compaxinar os horarios dos ensaios de todos, sobre todo agora, que son todos os días». En plena cuenta atrás reconoce que lo que más le impone y a la vez le emociona «é a resposta do público». «É ao que máis medo lle teño», añade. Aguarda que todo el esfuerzo que ha puesto en Morriña se traduzca en que «o público goce e o pase ben. Non quero que simplemente se senten, a idea é que interactúen connosco. Queremos que se levanten das butacas e que se poñan a bailar coma se fose unha verbena».

Tras levantar el telón en Ribadumia, Tania Veiras confía en que su espectáculo, de más de una hora de duración, pueda repetirse por toda Galicia, ya que ofrece un recorrido por canciones populares como Pousa pousa, Vivir na Coruña, A rianxeira y Carolina, que forman parte de la historia colectiva. Hasta el momento no tiene contratos cerrados, «pero si temos falado con algúns concellos», avanza. Y uno de ellos, reconoce, es el de su tierra natal, Ordes, donde le gustaría actuar más pronto que tarde.

El personaje. Tania Veiras, ordense de 28 años de edad, ha reeditado su primer disco con canciones gallegas tradicionales con un espectáculo, «Morriña», en el que prima el humor.

El espectáculo. Se presenta en el auditorio del Concello de Ribadumia mañana, domingo, a las 18 horas.