La patronal de Melide urge corregir la nueva credencial del Camino Francés

La Voz MELIDE / LA VOZ

MELIDE

Advierte de la repercusión económica del «grave» error de excluir la villa del mapa

03 feb 2017 . Actualizado a las 05:00 h.

La patronal de Melide se ha sumado al malestar generalizado en la capital comarcal por la eliminación «incomprensible» del municipio del mapa que ilustra el Camino Francés en las últimas credenciales editadas por la Oficina del Peregrino. Así lo han expresado públicamente, anunciado al hilo que, en los próximas días, se dirigirán por escrito tanto a ese servicio que presta la Catedral de Santiago, como al cabildo del templo para urgir la impresión de ese pasaporte que sellan los peregrinos conforme superan etapas de la ruta con el topónimo melidense incluido. «Melide non apareceu ata agora nas credenciais por simple capricho, senón porque hai razóns históricas de peso que o xustifican e pola súa estreita vinculación co Camiño», afirma Manuel Vázquez, presidente de la asociación de empresarios de la comarca, Asetem, que trasladará a las autoridades catedralicias su preocupación «polas repercusións que a nivel económico e cultural pode ter este grave erro».

«As credenciais son documentos cunha gran difusión, estamos a falar de case 300.000 exemplares que se reparten por toda Galicia. Se Melide non figura nelas deixa de existir tamén para 300.000 potenciais visitantes», explica, al respecto, Vázquez para defender que «unha vila na que o Camiño ten tanto impacto económico non pode permitirse ese luxo». Desde Asetem exigen así que «nun exercicio de responsabilidade se volvan imprimir as credenciais e se inclúan os nomes dos concellos que faltan, pois serán maiores as perdas económicas ocasionadas por este desatino ca o custo que poida ter remedialo». Eliminar del gráfico de las credenciales de cinco de los 12 concellos por los que discurre el Camino Francés -además de Melide, no figuran O Pino, Paradela, Samos y Monterroso- es un error con «suficiente calado», afirman los empresarios.

Ademas de volver a imprimir «de forma urxente» las credenciales, desde la patronal de Melide solicitará a la Xunta que se haga valer el Plan Estratéxico do Camiño de Santiago 2015-2021, un documento que se elaboró, según recuerdan, con la participación activa de Asetem, que aportó al programa las impresiones y demandas de los sectores hostelero y comercial. En el colectivo empresarial buscan evitar así lo que entienden pone de relieve lo sucedido con las credenciales, que consideran «é unha mostra de que se está a traballar unilateralmente e de xeito descoordinado e que non se está a cumprir unha das oito liñas estratéxicas contempladas en dito plan: a coordinación e a organización administrativa». Desde Asetem demandan una comunicación fluida entre Xunta, Mancomunidade de Concellos do Camiño Francés y Cabildo de la Catedral para evitar equivocaciones en «cuestións tan básicas».