«Collín á miña filla no aire para que non a levase un coche por non haber beirarrúa»

Emma araújo SANTIAGO /LA VOZ

BRIÓN

PACO RODRÍGUEZ

Pilar González denuncia los problemas de seguridad vial de la carretera de Bastavales, en Brión

29 dic 2020 . Actualizado a las 20:08 h.

La percepción de la seguridad vial cambia mucho desde el punto de vista peatonal o al volante. Lo sabe muy bien Pilar González Roma, vecina de San Salvador de Bastavales, en Brión, a quien la nueva realidad del confinamiento le demostró, con gran susto, que vive en una zona especialmente peligrosa para caminar.

Los cambios en su trabajo provocaron que en los últimos meses acompañe a sus hijas a pie a la parada del bus escolar, que las recoge en la carretera que une Bastavales con A Picaraña, una vía autonómica con mucho tráfico, camiones incluidos. «O tráfico é brutal e o límite de velocidade ninguén o respecta. De feito, hai veces que pensamos que hai coches que veñen a facer competicións porque é unha tolemia ver a velocidade que levan», relata Pilar, que lamenta que en el tramo de carretera de su vivienda no haya ningún semáforo ni paso peatonal ni rotonda para favorecer la reducción de tráfico. «O que temos -añade- é un cruce superperigoso porque os coches que veñen dos Ánxeles entran sen mirar e os que saen fano ao límite».

En esa circunstancia, esta brionesa tuvo un susto que derivó en una queja formal ante el Concello de Brión: «Collín á miña filla pequena no aire para que non a levase un coche por diante, porque, en realidade non hai beirarrúa, só un paso estreito no que unha persoa non pode camiñar sen ter que baixarse á estrada». Y las aceras que hay, apunta, «están cheas de musgo, con tramos enteiros todos rotos». Como alternativa tiene la posibilidad de acudir a otra parada de bus, con un tramo no tan peligroso pero «a estrada haina que cruzar igual, polo que aquí temos un problema que non só afecta á miña familia, afecta a todas as persoas, sobre todo as máis maiores».

Pilar denunció este problema en su cuenta personal de Facebook y también en el Concello, además de avisar a la Policía Local, cuyos agentes, añade, le reconocieron la peligrosidad del tramo. Al día siguiente de presentar su queja en el Concello Pilar González recibió una llamada interesándose por el problema. Desde la Administración local señalaron que, tras recibir el aviso, la brigada de Obras, reparará las aceras en breve.

Sobre la carretera se resalta que es una vía de titularidad autonómica «polo que o Concello non ten ningunha competencia sobre ela nin pode executar ningunha das accións solicitadas». Pese a ello construyó las aceras pero, argumenta que «ao non poder acometer ningún expediente de expropiación, ao non ser o propietario da estrada, o Concello só puido negociar a cesión voluntaria dos terreos. Aló onde se cedeu terreo a beirarrúa é máis ancha, e onde non se cedeu é máis estreita, xa que tampouco se pode invadir a calzada, que é da Xunta».