La tienda de Ames en la que vistes tu mesa y puedes donar la vajilla antigua para familias necesitadas

Patricia Calveiro Iglesias
Patricia Calveiro SANTIAGO / LA VOZ

AMES

Gustavo Prado, de Máis que louza (en la praza da Mahía, 6), explica que vuelven a recoger vajilla y utensilios de cocina donados hasta el día 1 de septiembre porque así se lo demandaban los vecinos. «En vez de tirar todo iso podemos darlle unha segunda e ata una terceira vida. Pero é preciso que non estean rotas e se poidan reutilizar», dice.
Gustavo Prado, de Máis que louza (en la praza da Mahía, 6), explica que vuelven a recoger vajilla y utensilios de cocina donados hasta el día 1 de septiembre porque así se lo demandaban los vecinos. «En vez de tirar todo iso podemos darlle unha segunda e ata una terceira vida. Pero é preciso que non estean rotas e se poidan reutilizar», dice. Xoán A. Soler

Máis que louza, en Bertamiráns, recaudó en un mes 300 kilos gracias a la iniciativa «Doando sempre gañas»

20 jul 2022 . Actualizado a las 19:44 h.

Abrió sus puertas hace algo menos de siete meses, el 30 de diciembre del 2021, y en muy poco tiempo Máis que louza se ha ganado el corazón de muchos. En esta tienda de Bertamiráns (Ames) no solo han conquistado a la clientela ofreciendo todo tipo de artículos para tener una mesa de revista sino que, además, recogen las vajillas viejas o piezas desparejadas que dona la gente y se las hacen llegar a las familias más necesitadas, a través de la Oficina do Voluntariado municipal. «Esta é unha tenda familiar, de rúa, na que intentamos poñer en valor o artesanal, o comercio local e de proximidade, ofrecendo una atención personalizada. Nós somos unha parella á que nos gustaba bastante o tema da louza e tiñamos debilidade por vestir a mesa da casa», cuenta Gustavo Prado, de 39 años, quien está de cara al público en el establecimiento y contó para emprender con el respaldo de su mujer —ahora también socia en esta aventura—, Laura. 

Explica que él se encontraba en paro, después de tocar distintos palos en lo laboral y haber estado en sectores como la industria del aluminio o la seguridad privada. «Despois do confinamento empezáronse a levantar as restriccións e nós fixemos unha viaxe a Portugal, porque nos gusta moito ir, e fixámonos que nos almacéns e feiras había moito galego que ía a comprar alí. De aí veu a idea de abrir nós un negocio que incluíra e se outlet para aforrarlle a xente as peaxes, combustible e dar servizo a toda esa xente que non ten a posibilidade de desprazarse», relata el propietario de Máis que louza. «A acollida foi moi boa. O certo é que non só teño xente que vén de Bertamiráns e do resto do concello, tamén hostaleiros da zona de Ribeira, Rianxo, da zona de Padrón e de Santiago... tamén veñen persoas que están de vacacións ou de paso, e levan a vaixela para Madrid, País Vasco ou Asturias. A moitos chámalles a atención ver que temos louza portuguesa ao peso, por 2 euros o quilo, ademais das pezas que vendemos por unidade, e outros chegan ata nós porque comeron nalgún local de Bertamiráns no que teñen cousas nosas e preguntaron onde conseguilas», comenta Gus, un santiagués (de Conxo) que reside desde ya desde hace unos cuantos años en Ames.

Xoán A. Soler

¿Y cómo surgió la iniciativa de Doando sempre gañas? «Comezou todo nos primeiros meses. Viña moita xente que dicía que non podía comprar máis louza porque tiña moita na casa, incluso gardada nos faiados. Nós fomos falar co voluntariado de Ames e confirmáronnos que alí a recollían. E puxemos en marcha entre marzo e abril a primeira campaña, na que viñeron a traernos máis de 300 quilos de louza e utensilios de cociña. Foi impresionante que a xente se implicase así. Doaron desde cubertos ata cafeteiras, potas ou a batería que xa non lles serve para as placas de indución, bandexas, exprimidores antigos e incluso vaixelas enteiras. A cambio, nós facémoslle no momento un desconto do 5 % en todo o que se leven da tenda», destacan desde Máis que louza, donde han retomado este mes la iniciativa y durará hasta el 1 de septiembre. El único requisito es entregar piezas que no estén rotas para que puedan ser reutilizadas, y en el mejor estado posible.

El negocio de la praza da Mahía (cerca de Correos) abre de lunes a sábado y su horario de verano es los martes, miércoles y viernes de 10.30 a 13.30 y de 17 a 20 horas; los lunes y jueves solo por las tardes; y el sábado de 11 a 14 y de 17.30 a 20.30 horas.