La librería Bandini, en Bertarmiráns, ultima su proyecto editorial tras cumplir el primer año

La Voz

SANTIAGO

La librería impulsada por Óscar Porral celebró ayer su primer aniversario con música y vermú
La librería impulsada por Óscar Porral celebró ayer su primer aniversario con música y vermú SANDRA ALONSO

Su impulsor, Óscar Porral, destaca que las librerías tienen ser «un irradiador cultural»

04 jun 2025 . Actualizado a las 04:55 h.

La librería Bandini abría sus puertas en Bertamiráns (Ames) el 1 de junio del 2024. Y para celebrarlo ayer celebró el Bandini’s Day con vermú y música «para agradecer á xente que apoia o proxecto», destacó su impulsor, el librero Óscar Porral. Se trata de una iniciativa que va mucho más allá de la venta de libros, ya que el objetivo también es servir como dinamizador cultural. Por ello, a lo largo de estos últimos doce meses han impulsado clubes de lectura en distintos idiomas y un ciclo de charlas sobre temas de actualidad, entre otras iniciativas. Una apuesta a la que quieren dar continuidad: «Queremos seguir potenciando as actividades culturais porque consideramos que o modelo de libraría que existía ata agora xa non é viable. Non podes abrir unha libraría esperando a que o cliente entre a porta fría, tes que ser un irradiador cultural, un centro de atracción», afirmó Porral.

Además de la actividad de la propia libraría, desde Bandini también están ultimando una nueva iniciativa: un sello editorial, «que está nacendo, está no xermolo», afirma el librero, dejando claro que «miramos con moito respecto ao mundo da edición, porque é complexo». Precisa que la intención es que este proyecto editorial «sexa un pouco diferente e complementario ao que se está facendo en Galicia». Previsiblemente, el primer título verá la luz en los próximos seis meses. «Partiremos con tres coleccións: Bandini verso, Bandini prosa e Bandini ideas. A nosa ambición será publicar unha decena de títulos ao ano», afirmó Óscar Porral. Serán tanto obras en gallego como en castellano e, incluso, combinando ambas lenguas.

Bandini, que abrió sus puertas hace un año, daba continuidad a la estela dejada por Lenda, presente durante casi dos décadas en Bertamiráns. «É unha revisión dese proxecto con ampliación de espazos e con máis atención ao fondo, que ademais de ser máis numeroso e máis coidado», apuntó el librero. En este sentido, indicó que son «unha libraría máis de fondo que de novidades. Trátase de replicar o modelo que existía hai algunhas décadas, na que eran espazos nos que se podía curiosear e descubrir cousas que non son estritamente novidades editoriais, que podemos atopar con máis facilidade tanto en Internet como noutros espazos».

¿Por qué la apuesta por ser una librería de fondo? «Entendemos o libro como un produto que non ten caducidade, ou que non debería tela. Sen embargo, a propia dinámica do sector editorial leva a que os libros teñan unha existencia na libraría moi curtas, que, ás veces, non chega aos 3-4 meses. Nós queremos darlle a volta a esa proposta de aluvión de novidades xa que consideramos que o libro non debía ser un produto perecedoiro, senón todo o contrario», responde Óscar Porral. Al respecto, añade que valoran «eses libros que nun momento pasaron desapercibidos, pero que te poden sorprender anos despois de ser publicados». En Bandini, además, apuestan por prestar atención al mayor número de disciplinas uniendo poesía, teatro de calidad y ensayo a la narrativa.