El Concello organizará la Festa da Filloa da Pedra da Baña tras la renuncia de la asociación

e. forján NEGREIRA / LA VOZ

SANTIAGO

JUAN MARTÍNEZ

El colectivo denuncia que el Concello ha incumplido el convenio: «Aínda non pagou a súa parte dos gastos»

02 feb 2024 . Actualizado a las 05:00 h.

La negativa de la Asociación de Filloas da Pedra da Baña a organizar la fiesta más importante del municipio, que este año alcanza su vigésima edición, provoca que sea el Concello quien asuma la puesta en marcha de esa cita gastronómica, que se celebrará el 17 de marzo. El anuncio lo desveló la primera teniente de alcalde, Mónica González (BNG), quien asegura que, al contactar con la entidad, «dixéronnos que non estaban interesados en participar, nin como organizadores nin como colaboradores, e que tampouco nos ían facilitar en modo aluguer ou gratuíto as pedras». Ante esto el Concello tomó la decisión de organizarla: «É a nosa festa máis importante e a nosa marca». Para empezar, comprarán 20 piedras. «Imos facer unha festa nun contexto moito máis pequeno», precisó Mónica González.

El evento se desarrollará en una única jornada en el pabellón municipal, aunque la idea inicial era celebrarla en el propio núcleo de San Vicente. También confirmó la concejala que ese día no habrá orquestas, aunque no faltarán las actuaciones musicales. Mónica González no quiso entrar en los detalles sobre la negativa de la asociación a organizar esta cita festiva: «Non nos deron unha argumentación, simplemente, que este ano, nunha asemblea, decidiron que non van participar na festa». La edila anima a los vecinos a sumarse como voluntarios para hacer filloas, para lo que ofrecerán una formación. Indica que en el presupuesto municipal está consignada una partida de 12.000 euros para esta asociación como organizadora de la exaltación de la filloa da pedra.

Por su parte, la Asociación de Filloas da Pedra señala en un comunicado que «non houbo ningunha reunión, nin negociación nin proposta por parte do Concello para a realización da festa». Asegura que «non solicitou ningún tipo de axuda, nin subvención para a realización de ningún evento», y recuerda que, desde su fundación en el 2007, vienen colaborando conjuntamente para el desarrollo de la fiesta «mediante un convenio de colaboración con obrigas de cada un», incluyendo este documento «os gastos dos que se facía cargo cada implicado».

La Asociación de Filloas da Pedra apunta como principal detonante de su renuncia que ese convenio se está incumpliendo tras la edición de 2023 por parte del Concello. «Aínda non pagou a súa parte dos gastos», lo que, dice, «repercute de forma negativa na imaxe da festa, da asociación e mesmo do concello», acordando por «unanimidade» quedar al margen del evento.