El colegio López Ferreiro promoverá una mayor autonomía de su alumnado

joel gómez SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO

PACO RODRÍGUEZ

Pretende que los escolares asuman mejor la frustración, como antes de la pandemia

02 sep 2022 . Actualizado a las 05:00 h.

El colegio público López Ferreiro implantará en el curso que está a punto de comenzar programas para promover una mayor autonomía del alumnado. Es una prioridad del equipo directivo, que tomó posesión en julio para los próximos cuatro años. «Desde o confinamento notamos que o alumnado admite menos a frustración. Agora queren todo inmediato, que se lles dea todo feito. Por iso traballaremos desde o inicio de curso en todas as aulas, colaborando co equipo de orientación», explica María José Alvarellos, jefa de estudios del centro.

«Coa pandemia, e sobre todo polos problemas coa covid que houbo no final do último curso, temos que nos sosegar todos un pouco, tamén o profesorado, que tivo unha carga de traballo inmensa. Precisamos volver a sensacións da vida de antes da pandemia, que se botan de menos», subraya la directora del colegio, María Carmen Montero.

Estas dos docentes, y Almudena González que es la secretaria, ocuparon esos cargos provisionalmente el curso pasado. Fue el único centro de Santiago con proceso para renovar la dirección, y presentaron un proyecto para continuar. Las tres pertenecían antes al claustro; y antes de estar en el López Ferreiro habían sido directoras de colegios de la zona de Barbanza. Montero es la primera directora del López Ferreiro —el centro más antiguo de la ciudad— en sus 173 años de historia, pues funciona desde 1849. Empezó adscrito a la USC. Su primera sede fue San Xerome, después el Burgo y ahora comparte edificio con la Facultade de Ciencias da Educación. «A estrutura é máis dun centro universitario que de infantil e primaria. A última gran reforma das instalacións foi no ano 2006 e precisa máis. Sobre todo, mellorar a accesibilidade para o alumnado con mobilidade reducida, remodelar o tellado, mellorar o patio e cubrir as pistas exteriores para poder facer educación física cando chove, sen ter que ir ao pavillón Lorenzo de la Torre», dice la directora.

Apuesta por el libro digital

Este centro tiene dos programas de compensación para alumnado con más problemas para alcanzar los objetivos del currículo: el Arco en cuarto y quinto de primaria, y el Proa, en sexto.

Utiliza el libro digital, en el proyecto Edixgal de la Consellería de Educación, en quinto y sexto de primaria. «Permite subir contidos e elaborar unidades didácticas, que o alumnado se habitúe a usar o ordenador e a subir presentación, ficheiros, elaborar documentos, buscar imaxes e outras posibilidades. É unha maneira diferente de traballar, con aspectos positivos; aínda que ten que mellorar máis, por exemplo para traballar os contidos do currículo era de maior utilidade o libro de papel», indica la directora.

Destaca además otros programas que tienen implantados, como el de intercambio con un colegio inglés, para mejorar el conocimiento de ese idioma. El curso pasado lo hicieron con un centro de Londres, aunque solo por videoconferencia, por las limitaciones de la pandemia del covid-19.

Otros programas son los de biblioteca creativa, lectura en familia, radio na biblioteca, o clubes de lectura fuera del período lectivo. También la «colaboración moi positiva coa ANPA, que xestiona o servizo de comedor, o único dun colexio público de Santiago con cociña propia, e as actividades extraescolares», sostiene.

Ubicación y calidad

María Carmen Montero resalta entre las fortalezas del colegio López Ferreiro su ubicación y el hecho de tener «unha tradición de ensino de calidade. Houbo unha renovación de docentes, e profesorado con moita experiencia. Iso favorece que teñamos equipos de dinamización moi activos, en tecnoloxías da información e a comunicación, na biblioteca, para a dinamización da lingua galega, e o último ano tamén contamos cun equipo de medio ambiente. Temos unha moi ampla proposta de actividades para a comunidade educativa, tanto desde a biblioteca do centro como coa implicación da ANPA», afirma la directora.

Aulas masificadas, pero dos años con caída de matrícula en infantil

Los dos últimos años el López Ferreiro nota un descenso de matrícula de alumnado de infantil de tres años. El próximo curso funcionan dos aulas de escolares de 5 años, con 51; otras dos con 36 de 4 años, que se incorporaron el curso pasado, el primero en el que notaron el descenso de demanda; y otras dos con solo 32 de 3 años, que se incorporan al centro. «Esta unha tendencia moi xeneralizada en Santiago, polo descenso da natalidade. O certo é que unha aula de 16 escolares é ideal para traballar, ofrece moitas máis posibilidades que outra masificada», destaca la directora del López Ferreiro.

El centro tiene reconocidas dos aulas en cada curso de infantil y primaria; pero en segundo, cuarto y sexto de primaria funcionan tres, por exceso de matrícula. El curso pasado tuvieron todos los espacios ocupados para clases, excepto la biblioteca «e o próximo curso esperamos recuperar a sala de usos múltiples para actividades máis interactivas e implantar novas metodoloxías».

Será además una forma de adaptarse a las exigencias de la nueva ley educativa estatal, la Lomloe, que comienza en los cursos impares: «Tamén pensamos traballar a coeducación emocional desde unha perspectiva de xénero. E a Lomloe esixe unha actualización da documentación, desde o plan de atención á diversidade, ao de acollida a alumnado estranxeiro, o proxecto educativo do centro, ou as normas de organización e funcionamento, todo o teremos que adecuar á nova normativa», avanza Carmen Montero.