Denuncian en Santiago demoras de más de un año para valorar discapacidades

joel gómez SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO

Las personas que denunciaban la «desesperante espera para ter unha valoración axeitada do certificado de discapacidade» se movilizaron ante el Cegadi
Las personas que denunciaban la «desesperante espera para ter unha valoración axeitada do certificado de discapacidade» se movilizaron ante el Cegadi xoan a. soler

Cogami convoca una protesta del colectivo ante el Cegadi

04 may 2022 . Actualizado a las 23:35 h.

Una larga fila, de un centenar de personas, reclamó en Santiago, ante el Cegadi (el Centro Galego de Desenvolvemento Integral, de la Xunta, situado en Salgueiriños) que cese la «desesperante espera» para realizar valoraciones de la discapacidad. El compostelano Ricardo Mareque explicaba que tardaron 16 meses hasta que le concedieron una discapacidad del 60 % «e hai problemas máis importantes que o meu, de persoas que esperaron tres anos; iso hoxe non se pode admitir», afirmaba. Teresa González Salvadores, presidenta de la asociación compostelana de esclerosis múltiple (Acem), resaltaba que «además de la larga espera, el baremo estatal para la valoración está pendiente de actualizar por el consensuado en el año 2001; y aunque ahora se necesitarían mejoras, es un avance actualizarlo. Nuestra enfermedad es de las más afectadas», explicaba.

Estaban representadas las asociaciones Acadar, Amico, Asotrame o ConArtritis, de Santiago; Avante de Val do Dubra; Ambar, comarcal de Barbanza y Misela de Noia; o profesionales de la Confederación Galega de Persoas con Discapacidade (Cogami). En carteles reivindicativos denunciaban incluso muertes en espera de la valoración.

Cogami se sumó a una convocatoria estatal para denunciar «as intolerables esperas», al conmemorarse ayer el día de la convención internacional sobre los derechos de las personas con discapacidad, de Naciones Unidas.

Política Social afirma que la espera en Galicia se sitúa «en menos de cinco meses»

La Consellería de Política Social insiste en el carácter estatal de la protesta de ayer, y matiza: «A Xunta de Galicia logrou no último ano reducir un 25% o tempo de espera para unha valoración de discapacidade. Hoxe xa se sitúa en menos de cinco meses. Ademais, a posta en marcha de 17 novas unidades de valoración e outras medidas de axilización permitiron o incremento significativo de expedientes resoltos o pasado ano, un 58 % máis que no 2017. Así e todo, a Xunta é consciente de que hai marxe de mellora e seguiranse simplificando os procedementos e reforzando os equipos».

Cogami, que convocaba la protesta, admite que hay situaciones diversas en las comunidades autónomas«incluso dentro dun mesmo territorio ou unha mesma provincia atopamos diferenzas notables». La mayor demora perjudica el empleo, la salud, la educación y otros derechos del colectivo de personas con discapacidades, ademas de impedir que accedan «a prestacións que compensan a desigualdade de oportunidades», resalta Cogami.