Prehistoria y Alta Edad Media inician la renovada oferta del Museo do Pobo

joel gómez SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO

Ala sur del Museo do Pobo Galego (de blanco) que se prevé sea entregada la próxima semana tras finalizar las obras de su rehabilitación
Ala sur del Museo do Pobo Galego (de blanco) que se prevé sea entregada la próxima semana tras finalizar las obras de su rehabilitación PACO RODRÍGUEZ

Empezará acondicionar las nuevas salas cuando reciba la zona rehabilitada

29 mar 2021 . Actualizado a las 23:44 h.

Si no surge ningún imprevisto, esta semana el Concello recibirá el ala sur del Museo do Pobo Galego, tras finalizar los últimos detalles de las obras de rehabilitación. El museo confía en que le entreguen la llave para poder usarla, y en abril comenzará a acondicionar su nueva oferta, que completará entre este año y el próximo. Manuel Vilar, director de la institución cultural, espera que así se confirme en la entrevista que mantendrá hoy con la edila Mercedes Rosón.

Hay el mayor interés por comenzar lo antes posible a utilizar el nuevo espacio. El proyecto diseñado es muy ambicioso, culmina las aspiraciones de las personas de la cultura gallega que promovieron este museo desde inicios de la década de 1970-1980: «A idea é ofrecer unha visión o máis completa posíbel da Historia de Galicia, comezando polo espazo natural, até chegar á actualidade. Será unha síntese, claro, porque non chegaría o espazo para todo», afirma Manuel Vilar. «A parte dedicada á Historia e á Alta Idade Media xa está preparada e só estamos pendentes de poder comezar. Queremos que sexa en abril, xa sen máis demora», agrega el director.

La tarea no es fácil. El Museo do Pobo Galego consta de dos partes: la conventual, en la zona norte de la iglesia de san Domingos, que es la que utilizan; y la sur, donde funcionaron dependencias de la Xunta, y años antes un colegio de religiosas, hasta que se iniciaron las obras de rehabilitación que ahora finalizan y está pendiente de entregar.

«Para deixar libre a sala sur, e facer a restauración, tivemos que que trasladar uns fondos que se gardaban nela. Parte deles tivemos que os acondicionar nunha das salas de exposicións da zona norte; e outros foron para unha nave do Polígono do Tambre e para unha empresa de mudanzas, por non termos onde os gardar. O atraso na entrega da obra significa para nós un gasto máis, alén da demora na planificación das novas salas», sostiene Vilar.

Lo primero que harán, cuando puedan usar la zona sur de nuevo, será trasladar otra vez para allí los citados fondos guardados en la zona norte. Entonces será cuando comience el nuevo proyecto, y esa sala ahora ocupada indebidamente será de las primeras en renovarse. «Das novas salas que temos programadas, as primeiras ocuparán as que agora se coñecen como de Rexedores e o Salón Real, na zona norte [ahí irán la prehistoria y Alta Edad Media). A nosa idea é inaugurar esas dúas este ano, dependerá de cando dispoñamos da parte restaurada. E no 2022 pretendemos finalizar o resto do proxecto, na zona sur, para o que temos que completar o financiamento, pois precisamos panéis, vídeos, vitrinas e outras instalacións que encarecen o custo. Confiamos non ter problemas», indica.

El proyecto con todo lo que se quiere hacer ahora «está definido desde hai tempo. Consiste en levar a cabo a idea dos promotores do Museo do Pobo Galego na década de 1970-1980. Naquela altura non había tanto coñecemento como agora. Por exemplo, na Facultade de Historia da Universidade de Santiago había unha única materia común para a Xeografía, Historia e Arte de Galicia e no quinto ano de carreira; e non se estudaba a Historia de Galicia no ensino non universitario. Houbo moitos avances nas investigacións das últimas décadas que se incorporarán. Pensamos que hai unha necesidade de explicar a Historia», resalta Manuel Vilar.

Nuevas dependencias

El proyecto sobre la historia del país también quedó suspendido cuando, en los años finales del siglo pasado, la Xunta planteó la posibilidad de construir en el Gaiás un Museo de Historia de Galicia. «Despois, cando a Xunta desistiu desa idea, foi cando se retomou de novo no Museo do Pobo Galego. E foi cando un equipo formado por diversos patróns, con especialistas que traballan en museos, en arqueoloxía, historiadores e doutras disciplinas fixeron unha guía do que se pretendía, e tamén cando saíu a concurso o deseño das novas salas. Hai unha parte importante que xa está feita. Agora estamos na fase de construción das novas dependencias para ofrecer esa oferta renovada».

La restauración del Museo fue la mayor obra realizada por el Consorcio de Santiago los últimos años. Así se destacó a inicios de este mes, en una visita del alcalde compostelano, el presidente de la Xunta, del delegado del Gobierno en Galicia y otras representaciones institucionales. Las obras descubrieron importantes restos, y se pretende también organizar visitas guiadas para conocerlos.

 

Poner más en valor a Compostela y ser un  referente cultural central para toda Galicia

«Esta obra de recuperación do edificio de Bonaval vale para o Museo do Pobo Galego, e tamén para a cidade de Santiago e para toda Galicia», resalta el director del museo, Manuel Vilar. El objetivo es poner más en valor a Compostela y ser un referente cultural central para toda Galicia, enfatiza.

Hasta la restauración de los últimos meses, el Museo do Pobo Galego solo utilizaba el bajo cubierta de la zona sur del edificio. Ahora pretende poder usar toda la zona completa: la de antes y tres plantas, en total «uns 2.850 metros cadrados. Así poderemos habilitar novas salas para exposicións temporais, espazos administrativos, e tamén para reservas; mesmo unha sala de reservas onde se poidan visitar fondos que non se expoñan nas salas permanentes. Este é un edificio emblemático de Santiago, que queremos recuperar totalmente para a cidadanía galega, para pór máis en valor un patrimonio da cidade», detalla el director.

Ese espacio les permitiría además ordenar y clasificar bien todos los fondos, y favorecer su estudio. «Tivemos ofertas de persoas que non sempre poidemos aceptar por falta de espazo suficiente, e así poderíamos atender esas ofertas de fondos. Que nos cheguen esas ofertas da cidadanía é importante para nós, porque evidencia como a sociedade está pendente do traballo que facemos», resalta Vilar

Un trabajo que «demostra que a identidade pode ser vanguarda», manifestó recientemente el diputado de Cultura de la Deputación, Xurxo Couto, al referirse a su programación, en la que destaca ahora la Mostra Internacional de Cinema Etnográfico, ya en su decimosexta edición.