Luísa Olveira, directora del IES de Sar: «A terceira parte do noso alumnado cursa agora o bacharelato de artes»

joel gómez SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO

Sandra Alonso

Atiende además demanda exterior de FP básica y de estudios oficiales de inglés

05 feb 2020 . Actualizado a las 05:00 h.

El bachillerato de artes es seguramente la mayor historia de éxito del IES de Sar: desde que lo imparte, recibe alumnado de varios municipios, por ser de los pocos centros públicos con esta modalidad: «Había estudantes que se matriculaban o último curso da ESO no centro para poder optar con preferencia ao bacharelato de artes. Porque tiñamos problema de prazas, pois só se constituían dous grupos en primeiro e había alumnado excluído. Este curso o centro conseguiu formar tres grupos en primeiro, e a terceira parte do noso alumnado cursa agora o bacharelato de artes», afirma Luísa Olveira, quien desde el verano se incorporó como nueva directora de este instituto.

Esa demanda la justifica «polo atractivo que resulta ese bacharelato e polas opcións que abre para os estudos de formación profesional e para a universidade. Hai antigo alumnado que destaca en artes, no deseño, en grafito e en Internet». Pero se proponen diversificar más su alumnado, «pois os outros dous bacharelatos, de ciencias e humanidades, teñen tamén unha oferta moi atractiva. Hai iniciativas como as visitas ao CERN que organiza cada dous anos o profesor Ramón Cid, de Física; un laboratorio de Bioloxía e Xeoloxía moi ben dotado; docentes de ciencias organizan este curso un estudo da contaminación visual no casco histórico de Santiago; ou acabamos de convocar, con Voz Natura, o concurso Un futuro sen plásticos, unha iniciativa moi interesante e que se valora ampliar a máis centros galegos máis adiante. Por iso queremos gañar alumnado dos outros bacharelatos». No es fácil, admite, pues supone crecer también en secundaria: son de referencia para atender estudiantes de los colegios públicos de primaria Ramón Cabanillas, Santiago Apóstolo y Rodríguez Xixirei de A Lavacolla, y del concertado Vilas Alborada. La semana pasada mostraron, en una jornada de puertas abiertas, las posibilidades del instituto. Luísa resalta como un valor más el contar con alumnado procedente de varios países; o participar en iniciativas como promocionar el consumo de fruta, entre otras.

Pero superar la barrera de 300 discentes propios es un reto cada año. Aunque el centro supera ampliamente esa cifra y se sitúa a la cabeza de Santiago en alumnado si se suma la demanda externa que recibe: «Veñen 75 estudantes de tres ciclos de formación profesional básica do CIFP Compostela. É un alumnado que aquí recibe as materias teóricas, que polo xeral lles interesan menos que as profesionais relacionadas con artes gráficas, cociña ou aloxamento, e iso por veces ocasiona algunha situación conflitiva», manifiesta.

Pero la principal afluencia a este centro es de alumnado de la Escola Oficial de Idiomas de Santiago, que escolariza en las dependencias del IES de Sar una sección de Inglés, en total sobre 700 estudiantes de diferentes niveles. Tienen clases todas las tardes lectivas entre las 15.30 y las 21.30, excepto los martes, cuando reducen tres horas, por coincidir con el único día que el instituto imparte docencia por la tarde para su propio alumnado. Para poder atender esta demanda a mayores de idiomas disponen en total de tres conserjes en plantilla: «É unha situación que causa algunha confusión, e mesmo teñen chamado ao noso centro para se matricularen en Inglés, cando onde o deben facer é en Vite, na Escola Oficial de Idiomas», dice.

Pero el bachillerato de Artes es lo más llamativo en este centro, y se nota en las exposiciones, o en productos elaborados por antiguo alumnado, que conservan por su interés. En sus dependencias predominan además tres colores: «O amarelo, para a zona da ESO; o azul, para o bacharelato e Escola de Idiomas; e o verde, para o profesorado», indica Luísa Olveira.