Mary Insua: «Formamos persoas con experiencia que precisan de adaptación laboral»

En el 2019 insertaron en empleos a 182 personas de la comarca y sumaron 100 altas


SaNtIaGO / LA VOZ

La bolsa de demandantes de empleo en el Servicio de Intermediación Laboral (SIL) de Cogami en la comarca la integraron el año pasado 1.403 personas, 761 varones y 642 mujeres. Consiguieron la inserción de 182 en diversos empleos y sumaron 100 nuevas altas. Mary Insua, coordinadora del SIL, que funciona como una agencia de colocación para ese colectivo, explica que «ofrecemos formación, orientación e asesoramento en todo o proceso necesario para apoiar á persoa e que consiga a inserción laboral», manifiesta.

Las personas insertadas en la comarca fueron 108 en Santiago, de 827 demandantes de empleo; y en los restantes municipios, 39 de 285 en Ames, 17 de 152 en Teo, 9 de 36 en Boqueixón, 7 de 76 en Brión y 2 de 27 en Vedra, indica. Veinte las consiguieron asistentes a tres cursos de formación: 9 en uno de operador de carretilla elevadora, 7 en otro de operador de limpieza, y 4 en otro de operaciones auxiliares de servicios administrativos y generales. Entre los tres sumaron casi 700 horas.

«Noutros concellos próximos tamén se conseguiu algunha inserción en cursos de informática básica, que son importantes para parte do noso colectivo. Porque formamos persoas con experiencia que precisan de adaptación laboral tras perder o emprego que desempeñaron moitos anos por causa dunha incapacidade laboral recoñecida para esa profesión, ou por unha discapacidade, e deben aprender novos coñecementos. Porque hoxe, para un emprego como de operario de almacén ou de expendedor de combustible nunha estación de servizo, hai que ter coñecementos básicos de informática e saber manexar un ordenador», explica.

Mary resalta que, de la bolsa de demandantes de empleo del año pasado, la mayoría, 738 personas (el 53 %) tenían el graduado escolar o estudios básicos. Le seguía el grupo con un grado medio de formación profesional, 162 personas (el 12%). Después, con título de bachillerato o un grado superior de formación profesional (un 9 % cada), titulación universitaria superior (el 8 %), enseñanza secundaria obligatoria (6 %) y diplomadas y diplomados (el 4 % restante). Por edades, 938 se hallaban entre los 36 y 55 años; les seguían entre 56 y 65 años (271, el único grupo con mayoría de mujeres) y de 18 a 35 años (194). Por la situación laboral, destaca cinco perfiles: «612 eran persoas no desemprego, con experiencia; 504, con traballo temporal; 134, estaban no desemprego e non tiñan experiencia; 134 máis tiñan traballo con contrato indefinido; e 19 eran autónomas», señala.

Este año, dice Insua, «van comezar novos cursos en breve. Con outra entidades ofreceremos un curso de limpeza; tamén iniciaremos outro de carretilleiro, e estamos a facer outro de servizos administrativos. E seguimos traballando para conseguir unha maior inserción. O que pedimos para o 2020 é que a parte empresarial, como motor de cambio na sociedade, e dentro da súa responsabilidade social, se implique máis na xestión de oportunidades para a inserción das persoas con discapacidades. Sobre todo, romper estereotipos, que se involucre con nós en acoller a xente en prácticas, en participar co noso servizo en colaborar en accións de mellora da empregabilidade para acercar a realidade empresarial ás persoas coas que traballamos nun dobre xeito, no de romper barreiras, e traballar a sensibilización», sostiene.

En Galicia, el SIL ofreció el año pasado 8.997 horas de formación para 411 personas e insertó laboralmente a 140, que suponen el 34 %. «Os nosos cursos tiveron financiamento de diversos organismos e entidades, como as consellerías de Economía e Política Social, o Fondo Social Europeo, a Fundación ONCE, a Fundación La Caixa, o Ministerio de Asuntos Sociais ou Tempe-Grupo Inditex», apunta Mary Insua.

Conoce nuestra newsletter con toda la actualidad de Santiago

Hemos creado para ti una selección de noticias de la ciudad y su área metropolitana para que las recibas en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
0 votos
Comentarios

Mary Insua: «Formamos persoas con experiencia que precisan de adaptación laboral»