Jessica Antelo: «Abordamos as necesidades reais das persoas, coas súas particularidades»

Realiza en el centro de Diaverum un programa pionero con pacientes de diálisis


santiago / la voz

Noventa personas que asisten a tratamientos de diálisis en los cinco turnos que organiza semanalmente el centro Diaverum, de O Castiñeiriño, se beneficiaron el año pasado de un programa psicosocial para mejorar su calidad de vida. Es una experiencia pionera, que coordina la terapeuta ocupacional Jessica Antelo, de la Asociación de Loita contra as Enfermidades do Ril (Alcer). Se implicaron con ella los médicos Omar Lafuente inicialmente y ahora Cristiano Alfaro, además de la supervisora de enfermería Rosa María Álvarez Pedrousa, y la enfermera María José Pastoriza Costas. «Partimos da situación de cada persoa que acode a tratamento e tentamos adaptar a diálise ás súas necesidades. Valoramos se teñen dificultades de mobilidade, ou para comer, e outras, e promovemos actividades para que podan recuperar a independencia desas actividades. O obxectivo é que cando regresen para as súas casas podan ser máis independentes», explica Jessica.

Este iniciativa comenzó tras un convenio entre Alcer Coruña y el centro de Diaverum de Santiago. Intervienen con quienes acuden a dializarse los martes, jueves y sábado, en dos turnos; y los lunes, miércoles y viernes, en tres turnos diferentes; en cada uno atienden a un máximo de veinte personas.

Hay diversos tipos de actividades: «como non se poden separar da máquina de diálise durante o tratamento, o que se fai nese tempo é reproducir vídeos, informar de produtos de apoio para a mobilidade, como diferentes andadores ou cadeiras de rodas, entre outros; se a persoa ten dificultades para comer ou para outras actividades tamén lles ofrecemos alternativas. E hai prácticas a posteriori do tratamento, cando xa non llo impide a tecnoloxía da diálise», agrega.

Jessica resalta que la media de edad de este grupo de personas con enfermedad renal supera los 65 años. Además, dice, «a doenza renal acostuma cursar asociada a outras patoloxías, como poden ser diabete, tensión alta e outras máis, non aparece normalmente soa. E entre a pluripatoloxía que teñen e a idade avanzada, a diálise contribúe a adiantar o seu proceso de envellecemento».

Este programa de terapia ocupacional se realiza solo en Santiago, sostiene Jessica: «É pioneiro entre a oferta coa que conta Alcer en España. A diferenza doutros programas que se fan nas unidades de diálise, a participación da terapia ocupacional favorece estar moi centrados na situación concreta e así abordamos as necesidades reais das persoas, coas súas particularidades individuais. Non é unha actividade global, igual para todas as persoas; é unha oferta traballada especificamente segundo precisa cada caso», insiste.

Jessica dedicaba inicialmente a estas actividades dos días a la semana. Aumentó su presencia hasta 4 días semanales «para atender mellor as 5 quendas, con máis calma, e estar con todas semanalmente. En Alcer valoramos este programa moi positivamente e estaría ben que se ampliase a máis clínicas». Los resultados de este trabajo se presentaron los últimos meses en congresos como el de calidad asistencial, celebrado en Ferrol; o en de enfermería nefrológica, en A Coruña, ambos de carácter estatal. Comenzaron en el 2017, con financiación de Diaverum Santiago, y continúan.

Isabel Fernández, directora de Diaverum Santiago, señala que hay otras actividades, en las que participan además profesionales de psicología o trabajo social, orientadas a solucionar problemas afectivos, económicos, de adherencia a tratamientos y otros. Alcer apoya asimismo a pacientes renales que acuden al Clínico y HM Rosaleda, otros centros con diálisis en la ciudad.

Conoce nuestra newsletter con toda la actualidad de Santiago

Hemos creado para ti una selección de noticias de la ciudad y su área metropolitana para que las recibas en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
3 votos
Comentarios

Jessica Antelo: «Abordamos as necesidades reais das persoas, coas súas particularidades»