Profesionales del Sergas gritan en Santiago: «Atención primaria digna»

Joel Gómez SANTIAGO

SANTIAGO

Paco Rodríguez

«Seguimos agardando polo tratamento eficaz, que todo o mundo coñece: financiamento e xestión axeitada», indican tras una manifestación

26 oct 2019 . Actualizado a las 23:30 h.

Una gran pancarta en la que se leía «Pola dignidade da atención primaria» encabezó una manifestación de profesionales de este nivel asistencial del Sergas, en Santiago. Participaron sobre 300 especialistas, que partieron sobre las 12.15 de la Alameda y, tras recorrer Porta Faxeira, Franco y la Rúa do Vilar finalizaron pasadas las 13.00 horas, en Praterías, donde leyeron un documento reivindicativo. «Seguimos agardando polo tratamento eficaz, que todo o mundo coñece: financiamento e xestión axeitada», resaltaban, tras aludir a sus reivindicaciones de más personal, medios y tiempo para dedicar a la consulta. La movilización la promovía la Asamblea das áreas sanitarias, que persisten en la idea de convocar una huelga los días 26 y 27 de noviembre, según confirmaron. Parte de quienes participaron vestían batas blancas. También portaban carteles en los que aludían a su unidad: «Todos xuntos defendendo a atención primaria».

Durante la marcha corearon consignas como «Primaria digna e de calidade», «Todos xuntos coa atención primaria», «Soluciones, no más reuniones», «Máis tempo para os doentes», «10 minutos por doente non é suficiente», «Atención primaria, garantía de saúde» o «Primaria unida jamás será vencida».

«Levamos anos anunciando una situación de sobrecarga asistencial que pasou de ser puntual a habitual», denunciaron. Reprobaron que se considere la atención primaria como la «filla pobre da sanidade». En la alocución final enfatizaron que «estamos cansos de escoitar a importancia da atención primaria, que é o eixo vertebrador do sistema, a porta de entrada, a sala de estar, a guía dos doentes no seu transitar polo, tantas veces hostil, sistema sanitario. Estamos a carón das persoas e da comunidade».

El comunicado, leido por el médico compostelano Jesús Sueiro, finalizó con estas palabras: «O tempo e a paciencia dos profesionais esgótase. A poboación incrementa as queixas frente a un modelo sanitario que venden como modélico e precisa xa un cambio de orientación e un pulo da atención primaria. Non pedimos privilexios. Só queremos dar, devolver á sociedade e aos nosos pacientes todo o que nos deron, co seu traballo, co seu esforzo. Non olvidamos que o sistema de saúde se financia cos impostos de todos e o noso compromisso coa cidadania obriga a reclamar unha atención primaria digna».

El Sergas culpa al envejecimiento

Con respecto a la protesta, el gerente del Sergas, Antonio Fernández-Campa, ha señalado que «lógicamente» los profesionales tienen derecho a manifestarse pero, en su opinión, las quejas del colectivo por la sobrecarga responden en realidad al envejecimiento de la población y a la «cronicidad», algo que sucede «en todo el Sistema Nacional de Salud y en toda Europa».

Fernández-Campa reivindicó que la Xunta ya ha adoptado medidas para mejorar la atención primaria gallega tanto a corto como a medio y largo plazo. Destacó la dotación de 46 millones de euros más para este nivel asistencial en el proyecto de presupuestos autonómicos para 2020 y el nuevo decreto de la estructura de áreas sanitarias.