El museo de la Catedral estrena iluminación y reduce un 90 % el consumo

Juan Aceiro SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO

xoan a. soler

Es la primera gran reforma del recinto de cara al Xacobeo

05 sep 2019 . Actualizado a las 20:34 h.

El Museo de la Catedral de Santiago pone en marcha su remodelación de cara al Xacobeo del 2021, estrenando su primera gran reforma. Desde ayer las salas de exposición de los tapices, en el tercer piso del edificio, cuentan con un nuevo sistema de iluminación con una intensidad más tenue que el que había hasta ahora, y que permitirá reducir el consumo eléctrico de las instalaciones hasta un 90 %. Esta obra ha supuesto una inversión de casi 55.000 euros, procedentes de las consellerías de Industria y Turismo y de la Fundación Catedral de Santiago.

«Esta primeira fase é a máis importante, que é a que permite a conservación dos tapices e das pezas de pintura que se gardan nestas salas cunhas mellores condicións», explicó el coengo y director de la fundación, Daniel Lorenzo Santos. A la inauguración de este nuevo sistema también acudió el conselleiro de Economía, Francisco Conde, que destacó que desde la Xunta están «traballando para mellorar as instalacións, pero tamén para mellorar a calidade e conservación deste patrimonio cultural que temos en Santiago e que grazas ao seu museo estamos poñendo en disposición da cidadanía e dos visitantes».

Según Lorenzo, la decisión de comenzar esta renovación lumínica por los salones de los tapices se debió a que «como non temos grandes coleccións de pinturas, considerouse mellor e máis importante facer este esforzo primeiro nestas outras zonas». Apuntó que, aunque en general las luces del museo catedralicio son de buena calidad, el avance tecnolóxico «nos obrigou a optar por esta iluminación moito máis sofisticada».

Por su parte, Conde subrayó que esta actuación supone «un investimento importante desde o punto de vista patrimonial e cultural, pero tamén desde o punto de vista enerxético e tamén do turístico». Sobre este último aspecto, el conselleiro destaca que la colaboración entre la Xunta y la Fundación Catedral de Santiago supone un gran avance de cara al próximo Xacobeo del 2021, en el que espera que el museo ofrezca «un servizo de maior calidade patrimonial, para que os vistantes poidan dispor dunha mellor presentación do noso legado».

En cuanto al impacto económico de esta operación, Conde se mostró conforme con la significativa reducción del gasto en electricidad y su repercusión sobre los tapices: «Está iluminación é moi beneficiosa, non só pola calidade en canto a visitas e a percepción visual que se ten destes obras, senón tamén da propia conservación, que deste modo vai ser máis axeitada». El conselleiro también señaló su disposición a continuar con las mejorar en las instalaciones del museo.