Natalia Iglesias: «O colexio de Lavacolla ten unha proposta pedagóxica moi atractiva»

joel gómez SANTIA / LA VOZ

SANTIAGO

PACO RODRÍGUEZ

La nueva directora del centro público Mestre Rodríguez Xixirei pretende mejorar la oferta con una sección en inglés y que el colegio sea plurilingüe

07 jul 2019 . Actualizado a las 05:00 h.

«Tiña escoitado falar do colexio de Lavacolla, que é ben coñecido pola súa boa práctica e porque ten unha proposta pedagóxica moi atractiva», afirma Natalia Iglesias, que desde el lunes es su nueva directora. Releva a Pedro Meijide, quien ejerció el cargo 15 años y se traslada para Santiago. «Vou ser directora por vez primeira, por catro anos. Fixen nos últimos meses o curso de dirección convocado pola consellería. Sempre pensei en poder exercer o cargo nun colexio como este, moi familiar, onde se traballa con ilusión, hai moitos proxectos e un bo equipo de profesionais, con anos de experiencia. Vin por aquí cando souben que non había docentes con interese en asumir a dirección, por iso presentei o meu proxecto e candidatura», sostiene. En los últimos días conoció la situación del centro en contacto con su antecesor -quien recibió un homenaje de despedida de la comunidad escolar- y otro profesorado.

Natalia perteneció el curso pasado al claustro del colegio de Ventín (Ames), muy diferente: el de Ventín está muy masificado, con serios problemas de espacio y algunos cursos tendrán cinco aulas de alumnado desde septiembre; en Lavacolla aumentó la matrícula los últimos años, pues pasó de 68 a 154 escolares, pero hay una única aula en cada curso, con una media muy razonable, dice. De hecho, Lavacolla, por su buena oferta, atrae en los últimos años a alumnado de Santiago, de la zona de San Lázaro.

Natalia confirma que el comedor escolar en Ventín «funcionaba moi ben, todas as partes estaban moi satisfeitas». En Lavacolla, como en los restantes centros públicos compostelanos donde gestiona este servicio el Concello, la federación de asociaciones de madres y padres demanda que se implante un modelo semejante a Ames, que sustituya al actual de cáterin «aínda que teño entendido que aquí tamén funciona o servizo sen problemas», señala. En Lavacolla comenzó con 6 comensales y tuvo 50 el último curso.

En marzo empezó a construirse un nuevo edificio de usos múltiples, que el colegio compartirá con el vecindario en el horario no lectivo. Es una reivindicación de hace más de dos décadas. Funcionará para actividades de educación física, pero también para salón de actos y para recreos cuando llueve: «confiamos estrear ese edificio no festival de Nadal; ten que estar, pois o prazo de execución é de 9 meses», dice Natalia. Los últimos años, por falta de espacio, para celebrar ese festival tenían que trasladarse el alumnado, docentes y familiares que quisiesen asistir a Santiago, con la incomodidad que eso suponía. Es un proyecto en el que se implican el Concello, la Diputación y la Xunta.

La nueva directora destaca las actividades de educación medioambiental de este centro escolar, por las que ha sido distinguido con el premio Voz Natura «e continuaremos nesa liña», asegura. También ha comprobado los últimos días la intensa afluencia de peregrinos, pues el centro se halla en pleno Camino de Santiago: «Está situado nunha zona fantástica, que permite moitas posibilidades».

Natalia Iglesias comenzó como docente de inglés, y después profesora de primaria bilingüe. «Ensinar inglés en primaria é moi gratificante, sobre todo se hai unha sección bilingüe e o centro conta con auxiliar de conversación nativo». Uno de sus primeros objetivos en Lavacolla será «pór a funcionar seccións bilingües e ser recoñecidos como un centro plurilingüe, así figura no proxecto de dirección. Suporá que se ensine en inglés tamén a materia de plástica, aínda que podería ser outra; hai suficiente profesorado con formación. Máis adiante confiamos ter tamén auxiliar de conversa», dice.