Javier Mur: «A educación debe permitir que todo o alumnado desenvolva os seus talentos»

El orientador del colegio Inmaculada explicó en un encuentro de Escolas Católicas una experiencia de los tres últimos años


SaNtIaGO / LA VOZ

El colegio concertado Inmaculada La Salle de Santiago es uno de los siete pioneros que desde el curso 2016-2017 implanta el programa Piteas, de promoción del talento en las aulas, y al que se han adherido desde entonces otros 10 centros gallegos. «É un modelo de enriquecemento curricular, promovido desde a Universidade de Connecticut, dos Estados Unidos, que nos seus inicios buscaba traballar co alumnado de altas capacidades. Un estudo da USC, presentado o mes pasado, evidencia como na adaptación para aplicar ese modelo nas nosas aulas está a resultar bo para todo o alumnado; no colexio Inmaculada para a totalidade de 225 escolares», explica Javier Mur, orientador de este centro. Ayer explicó los resultados en el primer encuentro de orientadores de Escolas Católicas, ante profesionales de 25 colegios.

El Inmaculada compostelano resalta que la experiencia resulta muy satisfactoria, y que el estudio de la USC confirma el convencimiento que ya tenía su profesorado, de que se mejora la media de las materias y del rendimiento en inteligencia verbal, no verbal y general, así como en creatividad. «Partimos de que a educación debe permitir que todo o alumnado desenvolva os seus talentos. E vemos Piteas como unha ferramenta moi valiosa para dar resposta a toda a diversidade das aulas e poder conseguir ese obxectivo. Non se exclúe, porque todo o alumnado ten talentos, capacidades e habilidades. É ben coñecido o caso de persoas que contribuíron con grandes avances ao benestar da sociedade, e que no colexio fracasaban constantemente, porque non se atendían os seus talentos. Este modelo ofrece oportunidades de aprendizaxe suficientemente enriquecidas e válidas para todo o alumnado», reitera Mur.

Explica que este modelo pedagógico es abierto, pues permite implementar otras metodologías. Destaca los que denomina «tres elementos diferenciadores. O primeiro serían os clústeres ou grupos de enriquecemento, onde se xunta alumnado con interese similares, para aprenderen entre eles, coa axuda de especialistas externos, o que é unha boa oportunidade de abrir o colexio e as familias ao exterior. Nós tivemos unha sesión con profesionais do cinema, para explicar o seu día a día e o traballo real, que foi moi atractiva».

El segundo elemento, agrega, consiste en «clasificar as actividades en tres tipos: exploratorias ou motivantes, para captar o interese do alumnado; outras enriquecidas, que supoñan un estímulo e potencien a creatividade e o buscar as diferenzas; e as de posta en común e exposición do proxecto, do traballo realizado ou da investigación feita, para devolver á sociedade o que se aprendeu», sintetiza.

El tercer elemento consiste en el «seguimento da aprendizaxe do alumnado. No noso centro, neste terceiro ano de experiencia con Piteas, valoramos os estilos de aprendizaxe e diferenciamos aqueles que son máis dirixidos, os que potencian a aprendizaxe ensinando a outros, ou facendo proxectos. E en base iso os docentes adaptaron a súa práctica para tentar dar resposta a todos os casos que se deron». También prestaron especial atención a la oratoria, lo que permitió descubrir alumnado, sobre todo femenino, con capacidades que antes no valoraban bien, agrega.

Al atender la diversidad se previenen dificultades de conducta y de fracaso escolar, dice: «No noso centro atendemos problemas específicos de aprendizaxe de lectura e matemáticas, ou de adquisición da linguaxe; tamén alumnado con trastornos do espectro autista; e de altas capacidades. Con este modelo detectamos e respondemos mellor todas esas situacións», asegura Javier Mur.

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