María del Carmen Montero: «É importante traballar os vínculos coa eurorrexión do norte de Portugal»

joel gómez SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO

XOAN A. SOLER

Coordina un intercambio del colegio López Ferreiro, donde es profesora, con Vila Real (Portugal) por el Eixo Atlántico

19 mar 2019 . Actualizado a las 05:00 h.

Los dos grupos de sexto de primaria del colegio público López Ferreiro, 52 escolares, parten mañana para Vila Real (Portugal) para participar en el programa de intercambios escolares del Eixo Atlántico. Estarán hasta el viernes. Les acompañan dos docentes, una de ellas María del Carmen Montero, que coordina la actividad; y un técnico municipal, pues el Concello de Santiago es una de las 7 instituciones municipales que promueven la iniciativa, explicó el edil de Educación, Manuel Dios. La presentaron ayer en Raxoi, con presencia del director del colegio, José Ramón Carril; y Xián y Lara, dos estudiantes que se desplazan. «Pensamos que no ensino é importante traballar os vínculos coa eurorrexión do norte de Portugal, sobre todo os históricos e culturais», explica María del Carmen Montero.

El objetivo es que conozcan el patrimonio, la cultura y características de los pueblos que integran la entidad transfronteriza, formada desde 1992 por municipios de Galicia y del norte de Portugal. Lo hacen a través del contacto entre comunidades educativas, que tienen sistemas de enseñanza diversos. En el López Ferreiro, las últimas semanas ya comenzaron a preparar la expedición, y continuarán el trabajo al regresar. El alumnado investigó sobre monumentos de interés, costumbres y otros detalles de la ciudad de Vila Real y su entorno, explican.

«Fixemos un proxecto, que titulamos Pontes para coñecermonos. Está estruturado en tres partes: a primeira, máis centrada na historia, para ver por que nos separamos Galicia e o norte de Portugal, cando temos unha lingua que naceu aquí e que se estendeu para o sur; e a relación que aínda hoxe temos lingüística e literaria. Unha segunda parte consiste en ver se somos tan diferentes, e para iso e elaboramos unha serie de traballos centrados na demografía da rexión de Trás-os-Montes, que é a que veremos: a súa emigración, taxas de natalidade e mortalidade, aldeas abandonadas, sectores de produción e a súa vida económica».

Todo este trabajo les sirvió para comprobar las semejanzas existentes, indica. Además, hay una tercera parte, que desarrollarán al regresar, desde la semana próxima, con los datos que recojan: «Pensamos facer un mapa turístico, en formato papel e interactivo. E tamén, como temos Robótica como materia de libre configuración no noso centro, faremos un percorrido con robots para dar a coñecer o camiño Minhoto-Ribeiro, que aínda é unha rota cultural moi descoñecida, que pasa por Ourense, a pesar de ter moitos espazos de interese, como as augas medicinais. Difundiremos eses traballos nos blogs do centro, e en formato QR, para que os coñeza toda a comunidade educativa. Serán como un agasallo que lles fagamos», agrega María del Carmen.

El 6, 7 y 8 de mayo devolverán la visita a Santiago el grupo de escolares y docentes portugueses. Y ya han pensado asimismo en un proyecto específico para recibirles en esas fechas: «Cando veñan aquí faremos a rota da literatura medieval por Compostela, pola importancia para a lírica galegoportuguesa de espazos da nosa cidade como a Porta Faxeira, Bonaval, a praza do Campo, a rúa da Moeda Vella e outros. Percorrer esas zonas será unha maneira de coñecer a orixe literaria común. Así, até maio manteremos este proxecto».

El Concello de Santiago financia la visita de un máximo de 30 escolares a tierras portuguesas, que es lo contemplado en el programa de la eurorregión; el resto lo asumen entre las familias del alumnado que se beneficia de estas actividades. El programa, según se avanzó, se pretende que tenga continuidad y potenciarlo en los próximos cursos.