Julio Rodríguez: «A cultura do narcisismo aumenta o consumismo e a superficialidade»

Ve rasgos comunes detrás del nazismo, Donald Trump o en la violencia machista


SaNtIaGO / LA VOZ

Buscar información para resolver dudas al ser padre llevaron a Julio Rodríguez, biólogo y psicólogo, especialista de la Fundación Pública Galega de Medicina Xenómica y del Instituto de Investigación Sanitaria de Santiago (IDIS) a escribir su primer libro, Prevenir el narcisismo. Educa a tu hijo para ser feliz, no para ser el mejor. Lo presentó el año pasado. Ahora acaba de publicar Lo que dice la ciencia sobre educación y crianza, también resultado de aquel trabajo. Ayer habló en el Xelmírez II de esta faceta. El instituto había programado una intervención de 50 minutos, pero mantuvo casi dos horas de diálogo con su alumnado y docentes.

«A editora insistiu no interese do capítulo que lle tiña dedicado á prevención do narcisismo a través da educación. Ampliei ese asunto no primeiro libro. Vin que pode afectar desde unha esfera persoal a todos os estratos da sociedade. Porque ese narcisismo de querer ser o máis alto, o máis guapo, ter sempre a última novidade da tecnoloxía, de vehículo, roupa e outros produtos está relacionado cun consumismo irracional que deriva neste problema medioambiental que temos hoxe co cambio climático», afirma.

La característica central del narcisismo es «un sentimento de superioridade que non é real; como un delirio de grandeza, de pensar que se é alguén extraordinario e que o resto dos seres humanos están nun segundo plano. Ao non ser iso así aparece o problema do narcisismo, dunha persoa que non ten os cimentos da personalidade ben formados e que é infeliz aínda que lle pareza que o ten todo, pola súa necesidade vital de excesiva admiración, que é como unha especie de droga que o alimenta», indica.

Cuando la persona narcisista no obtiene la admiración que cree merecer «aparecen a ira, problemas psicolóxicos que poden derivar en depresión, mesmo en casos extremos no suicidio», dice Rodríguez. Esos problemas se manifiestan en el trabajo y en el entorno social y de amistades «e se esa persoa adquire unha posición de poder extrapola a súa negatividade ao resto da poboación. O exemplo paradigmático é o nazismo: afirmaban que eran unha raza superior e por iso pensaban que podían facer o que quixesen co resto da xente, mesmo chegar á súa eliminación. Hoxe temos reaccións de Donald Trump. Ou de Anders Breivik, autor da masacre de Noruega en 2011. Ou do alemán Andreas Lubitz, quen se suicidou estrelando un avión nos Alpes no ano 2015. Tamén gran parte da violencia machista é derivada do narcisismo. Hai trazos desta conduta comúns nestes casos», asegura.

Por eso Julio Rodríguez reitera el interés de la educación para prevenirlo. «A cultura do narcisismo aumenta o consumismo e a superficialidade. E está a medrar moito desde finais dos anos 90 do século pasado, promovida polo mercado, que se aproveita diso, xa desde a adolescencia. E así o evidencian estudos transculturais», argumenta el experto.

Una forma de combatir el narcisismo es «non buscar a felicidade en algo externo, evitar o consumismo irracional. Como di o francés Serge Latouche, economista do decrecemento, se somos felices non consumimos».

En su diálogo con estudiantes del Xelmírez II, Julio Rodríguez resaltó lo difícil que es hacer entender a una persona narcisista que no puede tenerlo todo y la frustración que eso le crea. O el trastorno que se genera por el problema que suponen perfiles falsos en las redes sociales, que provocan que quienes los crean tengan después miedo y ansiedad a salir a la calle y mostrarse realmente como son, y que relacionó con la superficialidad y la apariencia que se encuentran en las redes sociales también como reflejo del narcisismo.

Especialista. Julio Rodríguez estudió Biología y Psicología. Se doctoró con un estudio sobre factores genéticos implicados en dolencias de reumatología.

Publicaciones. Publicó «Prevenir el narcisismo. Educa a tu hijo para ser feliz, no para ser el mejor» (2018) y ahora «Lo que dice la ciencia sobre educación y crianza».

Conoce nuestra newsletter con toda la actualidad de Santiago

Hemos creado para ti una selección de noticias de la ciudad y su área metropolitana para que las recibas en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
12 votos
Comentarios

Julio Rodríguez: «A cultura do narcisismo aumenta o consumismo e a superficialidade»