El PP prioriza el estudio de 60 contratos en la investigación que demanda a CA

La Voz SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO

PACO RODRÍGUEZ

El alcalde tendrá que convocar el pleno que exige Hernández en los próximos 15 días

23 feb 2019 . Actualizado a las 19:16 h.

Finalmente habrá pleno. Aunque tardó diez días tras lanzar su anuncio, el PP formalizó ayer la petición de una sesión plenaria para tratar sobre la creación de una comisión que investigue los contratos menores que vincula con empresas participadas por familiares o afines del gobierno de Compostela Aberta (CA) y de dirigentes «de primeira liña» de esa formación. Para que la iniciativa prospere tendrá que convencer a socialistas y nacionalistas, siempre que CA no acceda directamente a esa demanda. Y no parece que los de Martiño Noriega vayan a darle facilidades ante lo que han calificado como «campaña da infamia» por parte del PP, una campaña con la que «está a criminalizar» además, sostienen, al «tecido socioeconómico da cidade que viña traballando co Concello dende hai anos».

Los populares demandan que el marco temporal de la comisión abarque todo el mandato, aunque priorizan ese análisis sobre unos 60 contratos que relacionan en su solicitud, «ou sobre outros que puideran estar vinculados por razón de adxudicatario». Avalada por todo el grupo municipal, la petición arranca apuntando que «é pública e notoria -obxectiva e non desmentida- a información global que identifica, entre outros, a familiares, cargos e activistas de primeira liña de Compostela Aberta ou das Mareas como beneficiarios, directos ou inmediatos por parentesco, de contratos adxudicados directamente polos integrantes do propio goberno local da antedita organización». Pero, «a maior abundamento», prosigue la formación que lidera Agustín Hernández, «tamén concorren indicios de que familiares de persoas que integran a máis alta dirixencia de CA foron contratados por empresas ás que, previamente, se lles outorgou algún contrato público». Y continúa con que, al margen de la existencia de beneficiarios de esos contratos que «nada teñen que ver con CA», hay otros «integrantes das súas células políticas ou da súa clase dirixente», circunstancia que ve «compatible cun nepotismo contractual».

«

Tecendo rede

»

Para el PP, los contratos municipales que vincula con la clase dirigente de CA no constituyen «feitos illados». De ser así, expone en la solicitud de ese pleno, «poderían resultar lóxicos no mercado local e non serían necesariamente indiciarios ou sintomáticos dunha desviación de poder». Pero no es eso lo que ve el grupo opositor. «O que asoma é unha trama de vínculos que semella responder ao lema político da propia organización: ‘Tecendo rede’», pero también «ás propias recomendacións que Íñigo Errejón lle dirixiu aos sedicentes concellos ‘‘do cambio’’, para fortalecer un entramado asociativo afín ante unha futura perda de poder nas institucións». dice.

Los populares manifiestan también «dúbidas» sobre otros elementos «de algúns contratos», como sus precios o el tipo de prestación, e incluso apuntan que la «ausencia de explicacións» por parte de CA «incrementa» unas sospechas que pretende «aclarar» a través de esa investigación municipal. «Urxe acreditar que a causa de determinados contratos foi a necesidade dos mesmos, en todos os seus elementos, e non o vínculo que obxectivamente existe entre os responsables dalgunhas empresas e a clase dirixente de CA», exponen. Y urge «en beneficio das propias empresas» y de la «credibilidade e da equidade do noso sistema institucional», añaden.

El alcalde, que tendrá que convocar el pleno en 15 días, insiste en que esta «campaña» del PP acabará «penalizando» a esa formación en las urnas.