Raquel Fernández: «Valoro moito todas as linguas, non entendo que se menosprece algunha»

La profesora de inglés del IES de Pontepedriña destaca el éxito de la iniciativa «21 días co galego e +», celebrada en el centro


santiago / la voz

En el IES de Pontepedriña se notó entre el 14 de enero y el domingo último la iniciativa 21 días co galego e +. Se implicó todo el centro, asegura Raquel Fernández, docente de inglés, que coordinó las actividades y considera que han sido un éxito: «Participou o profesorado, o alumnado, o persoal non docente e nais e pais de estudantes. Na rede están a ser difundidos moitos vídeos con resultados das tarefas realizadas. Comprobamos que había interese no que se facía, polo seguimento detectado nas redes, en Twitter, en Instagram, en Facebook ou no blog que servía como folla de ruta», afirma.

Este programa tiene como fin promover el uso del gallego oral entre jóvenes. Empezó en el IES da Pobra do Caramiñal en el 2013, impulsado por la profesora Pilar Ponte. Fue incluso premiado y este curso lo promocionó la Consellería de Cultura, con Política Lingüística, en un centro de cada provincia. Llegó a 95 docentes y a 1.316 estudiantes, según se avanzó en la presentación pública, también en el IES de Pontepedriña: «No noso centro participaron os tres grupos de primeiro, dous segundos, tres terceiros e tres cuartos, da ESO; e tres de primeiro de bacharelato, con máis de 20 estudantes en cada unha desas aulas. O persoal da conserxaría organizou un photocall na entrada, que resultou moi ben e mesmo foi destacado polas autoridades que viñeron ao lanzamento da iniciativa e pola propia Pilar Ponte; era un photocall que se mudaba a diario, para que o alumnado estivese mellor informado», indica.

El objetivo central era que, en esas tres semanas, quienes participasen se comprometiesen a hablar solo en gallego las 24 horas, dentro y fuera del instituto, y que dejasen constancia de sus reflexiones y experiencias. Además de pretender que lo hablasen y perfeccionasen, se buscaba que el alumnado analizase la relación del gallego con otras lenguas que conociesen, y que comparasen el papel que ocupa o puede ocupar en sus vidas.

La última jornada lectiva fue el viernes, pero las actividades continuaron el fin de semana. Entre las últimas estuvo cubrir una encuesta para valorar lo que se hizo «e confiamos coñecer os resultados dentro duns días. Agora esperamos que se faga unha xornada de convivencia final entre todos os centros, no Gaiás, en maio», dice Raquel Fernández.

«Nestes 21 días o alumnado fixo moitas tarefas, como cantar pezas tradicionais galegas con colegas ou representar fragmentos dun texto literario. Fixeron moitos vídeos. Os mellores, cando daban o seu consentimento, eran compartidos e difundidos. En moitas gravacións tiveron apoio de docentes ou das familias, iso tamén foi interesante», manifiesta. Además «esas tarefas van ser valoradas e serán tidas en conta na avaliación da disciplina de galego», manifiesta esta docente

Raquel Fernández coordina en el instituto la sección bilingüe de inglés y, además, la dinamización del gallego. Se muestra satisfecha de la participación, que valora muy valiosa: «Son profesora de inglés e teño o maior interese polas linguas; valoro moito todas as linguas, non entendo que se menosprece algunha, porque todas importan e son boas, non hai unha superior, e por suposto valoro a lingua galega como a que máis. Tamén lle quero transmitir iso ao alumnado, e penso que unha iniciativa coma esta é especialmente interesante para iso», sostiene.

El inicio de este programa sirvió en parte también para inaugurar el salón de actos del institutos, en el antiguo gimnasio. Desde que abrió, en 1985, usaba un espacio inadecuado, ahora convertido en dos aulas.

Conoce nuestra newsletter con toda la actualidad de Santiago

Hemos creado para ti una selección de noticias de la ciudad y su área metropolitana para que las recibas en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
0 votos
Comentarios

Raquel Fernández: «Valoro moito todas as linguas, non entendo que se menosprece algunha»