Uqui Permui: «A idea é que se fale da violencia contra as mulleres, que haxa debate»

Margarita Mosteiro Miguel
marga mosteiro SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO

XOAN A. SOLER

La diseñadora gráfica de la campaña «Compostela en negro» explica que eligió este color para «impactar e para visibilizar o que non se ve»

14 nov 2018 . Actualizado a las 10:03 h.

La campaña Compostela en negro, nacida en el 2015, es un grito lanzado desde la capital gallega que ha conseguido llegar a casi todos los rincones de la comunidad, e incluso más allá. «Recollendo documentación de anos anteriores, descubrín unha vila de Granada onde copiaron a idea», apunta Uqui Permui, la creadora del diseño de la iniciativa. Aclara que la elección del negro para su diseño «tivo dúas causas. É unha cor uniforme, que era fácil que todos os comercios a tivesen para facer os seus escaparates. Pero tamén hai un causa máis simbólico. A idea era impactar, e o primeiro ano foi un choque. O negro tamén é unha forma de visibilizar a violencia que non se ve ou que non se quere ver».

Cuando la campaña llega a su tercer año, con 109 concellos gallegos y tres diputaciones implicadas, Uqui Permui echa la vista atrás y reconoce que el diseño tenía que buscar «poñer os pelos de punta. Creo que fomos capaces de mover conciencias dende o principio, e agora a campaña xa transcendeu máis alá do slogan. A bóla non deixa de crecer. Agora a sociedade faina cada día máis grande. Cada día máis xente quere sumarse, e cada día crece máis e máis». La iniciativa de este año no se quedará en la cartelería repartida por cientos de comercios, sino que también cuenta con un autobús urbano que lleva «a mensaxe a toda a cidade, e que pola tarde e noite terá a xente especializada falando do tema en puntos concretos».

Uqui Permui siente que Compostela en negro tiene vida propia. «Cando se pon o cartel nun comercio, algo se revolve e ábrese o debate. Ninguén queda indiferente. Iso é o bo», sostiene. En su lanzamiento, explica, «nós invitamos a participar, pero agora vai soa. A xente ten interese e non quere quedar fóra». Hace unos días recibió la llamada de un colectivo de Ribeira interesado en participar, «e aínda que o Concello non se sumou, a sociedade quere participar porque En negro abre debate» (el de Vilagarcía, al que se citó por error entre los ausentes, sí se ha unido).

En su opinión, la campaña de sensibilización está logrando el objetivo de «espertar as conciencias. Cando un comerciante pon un cartel de calquera cousa, o habitual é que se despreocupe. Pero co cartel de En negro implícase, reflexiona cos seus clientes. Posiciónanse e tómase en serio o problema. O escaparate negro fala da violencia contra as mulleres». Y Uqui Permiu está convencida «de que, por fin, o tema da violencia contras as mulleres está na axenda. Non só por esta campaña, senón por todo o que se move ultimamente», señala.

Diseñando para el Xacobeo

Uqui Permui se dedica al mundo del diseño gráfico desde hace más de 25 años, y ahora tiene entre manos el diseño de la marca que venderá al mundo el próximo Xacobeo, el del 2021, «que se presentará pronto, así que non me preguntes nada del», advierte Permui.

Uqui se considera «compostelá de media vida. Aínda que nacín en Barallobre, en Fene, vin estudar, e despois de estar noutros sitios vin a Santiago para quedar». Su experiencia en el diseño viene de «lonxe, dende antes de que existira o Mac, cando as cousas se facían recortando os papeis. Agora céntrome no deseño social, que é o que máis me gusta. O certo é que é unha profesión moi agradable, pese a que é tamén moi absorbente. As ideas van e veñen», señala.

La llegada de las nuevas tecnologías al mundo del diseño sirvió para «avanzar moito máis rápido. Abriu un mundo de oportunidades». En opinión de Uqui Permui, «ata favorece a creatividade, porque tes máis tempo para crear».