Ana Mancebo: «Entre as nosas misións está que as persoas con doenzas se vexan guapas»

joel gómez SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO

PACO RODRÍGUEZ

Participó como ponente en el Foro sobre el Cáncer de Mama de HM Hospitales

19 oct 2018 . Actualizado a las 05:00 h.

Una mujer con cáncer, próxima a finalizar la quimioterapia, al acabar esta semana un tratamiento en el centro de estética que regente hace 17 años Ana Mancebo en Negreira lo primero que hizo fue mirarse al espejo «e sentiu satisfacción. Esa boa sensación de saúde, de benestar e confort que ofrece o noso traballo é moi importante; porque entre as nosas misións está que as persoas con doenzas se vexan guapas», manifiesta esta esteticista. Ayer participó en la cuarta edición del Foro sobre el Cáncer de Mama organizado por HM hospitales, en el Hotel Araguaney.

Las personas con cáncer son una minoría entre la clientela de su establecimiento. Las sesiones que les ofrecen tienen una duración semejante, sobre una hora, aunque «moitas veces temos que seguir unhas pautas diferentes, porque sofren dores musculares, de ósos, mesmo de pel; e iso require un traballo específico», explica.

Ana se especializó en estética oncológica en la Fundación Ricardo Fisas, de Barcelona. Fue una formación interesante, sostiene, porque «a consecuencia de determinados tratamentos unha das primeiras mudanzas que se notan é na pel, por deshidratación, estar máis tirante, aparecer máis apagada; e o noso traballo favorece que gañe vitalidade».

Ofrecen «tratamentos técnicos, como manicuras, pedicuras, fotodepilación, ou todo o relacionado coas pestanas, que están agora moi de moda. Outra parte da nosa profesión está moi relacionada co benestar, con coidados para dar resposta a diferentes tipos de preocupación como poden ser a firmeza, anti-idade ou as manchas. Utilizamos tecnoloxías de apoio, como radiofrecuencia, fototerapia, para rexuvenecemento e outras. Creamos rituais de beleza: así, traballamos para recolocar toda a musculatura da cara e para que a persoa note esas impresións positivas que se agradecen ao finalizar cada tratamento», dice

Además, «a nivel corporal traballamos problemas de firmeza, pospartos, perda de volume, ou pernas cansadas. Ou rituais de relax, para desintoxicar e que o corpo sinta máis enerxía, ou para mellorar o sono», agrega.

Ana observa que muchas personas enfermas acuden al centro de estética «cando a súa pel está nun estado crítico e xa se precisa tratar. O ideal é comezar o tratamento estético ao coñecer o diagnóstico dun cancro, poñamos por caso, para ir preparando a pel e que non sufra tanto os efectos secundarios da quimioterapia, nin esa deshidratación extrema, ou outros efectos e sensacións desagradábeis. Nós reeducamos e ensinamos para que a pel sufra menos e as pacientes tamén se sintan máis cómodas; e esa sensación de benestar é primordial, porque se transmite». Para conseguirlo «ensinamos a maquillar, a revitalizar a pel e que supere esa cor gris e máis apagada que é unha das consecuencias da doenza».

Esta parte de su profesión la lleva a insistir en la función de la estética para ganar salud y bienestar «porque unha persoa non ten que deixar de se ver guapa por causa dunha doenza», insiste.

En el Foro sobre el Cáncer de Mama participaron además Beatriz Bernárdez, de la unidad de Farmacia Oncológica del Clínico; la sexóloga Martina González Veiga; y Marcos Calvo, de la unidad de psicooncología de la Asociación Española contra el Cáncer. La programación la organizaron Cristina Varela, del servicio de cirugía general, y la oncóloga Teresa Curiel, ambas especialistas de HM en Santiago, que abrió en marzo una unidad oncológica en el hospital HM La Esperanza. Allí abordan los tumores de manera multidisciplinar, con un comité en el que participan profesionales de radiología, anatomía patológica, cirugía, oncología y otros; y ofrecen planes terapéuticos, con cirugía, quimioterapia y otras alternativas, individualizadas para cada caso.

Ana Mancebo. Estudió Estética en el IES Lamas de Abade. Se especializó en estética oncológica en Barcelona.

Día del cáncer de mama. Participó ayer en el acto público organizado por HM Hospitales en Santiago para conmemorar el Día Mundial del Cáncer de Mama.