Los autores de la pintada en la catedral de Santiago se exponen a multas de entre 6.000 y 150.000 euros

SANTIAGO

Sandra Alonso

El Conselleiro de Cultura calificó el acto vandálico de «atentado contra toda Galicia». La pintada podría eliminarse en las próximas horas con técnicas de rayo láser

06 ago 2018 . Actualizado a las 18:47 h.

«Estamos ante unha barbaridade, ante un auténtico atentado cultural. Entendemos que é unha barrabasada o que se fixo e o que estamos desexando é que as forzas e corpos de seguridade poidan localizar ás persoas que fixeron estas pintadas», señaló esta mañana el Conselleiro de Cultura, Román Rodríguez, quien acompañado por Daniel Lorenzo, director de la Fundación Catedral, Martiño Noriega, alcalde de Santiago, el deán de la Catedral de Santiago y la concejala de Políticas Sociales valoró lo sucedido en la fachada de Praterías en la misma plaza. El conselleiro advirtió que, una vez localizados los autores, «se vai aplicar con toda a contundencia posible a lei de patrimonio, que califica unha infracción deste tipo como grave, e que leva aparellada unha sanción de entre 6.000 e 150.000 euros».

«Aínda que parezan pequenas chiquilladas non o son. É un atentado ao conxunto de Galicia», añadió el conselleiro. «Entendemos que é absolutamente inadmisible un dano o patrimonio coma este, é un sinsentido, e é importante que o conxunto da sociedade asuma a necesidade de preservar o seu patrimonio cultural non só como unha fonte de cultura, senon tamén de recursos económicos», concluyó Rodríguez, quien explicó que la pintada parece haber sido hecha con un rotulador de punta gorda que podría eliminarse con ténicas de rayo láser.

Lorenzo calificó de «acto vandálico» las pintadas sobre una escultura del siglo XII, que forma parte de la fachada de la justicia de la catedral de Santiago. La Fundación Catedral ya tuvo oportunidad de valorar el daño, a través de los expertos de restauración y los responsables de la Dirección Xeral de Patrimonio, y espera que esta misma tarde se pueda ver subsanado el daño causado. «Parece que non é tan grave para que teñamos que preocuparnos demasiado», indicó Lorenzo, quien subrayó la necesidad de concienciar desde pequeños de la importancia de la conservación del patrimonio.

Para concluir, el alcalde compostelano, pidió civismo y respeto: «Esta é unha cidade que é patrimonio da humanidade e creo que se ten construido de cara ao mundo e é terriblemente tolerante, pero hoxe aquí queremos lanzar a mensaxe que diante deste tipo de actuacións somos totalmente intolerantes». Sobre la seguridad en el entorno, Martiño Noriega recordó que «hai un dispositivo de seguridade nestas datas, no que colaboran Policía Local e Nacional, e leva habéndoo hai tempo ao longo do mes de xullo e agosto, con aumento incluso da presencia das patrullas no casco histórico». El regidor sostiene que este tipo de infracciones «entra dentro do civismo e é imposible asegurar un control imposible sobre todo o patrimonio, hai maior presenza policial, pero máis aló diso, hai que mandar unha mensaxe de respecto ao patrimonio». El alcalde señaló que existen cámaras en las plazas, «pero non vou adiantar nada ata que os corpos de seguridade poidan dicir algo ao respecto do traballo que estan a realizar. Cando teñamos algunha información comunicarémola». Lo que sí aclaró es que en el parte policial de ayer por la noche no se detectó ninguna incidencia y las pintadas en la catedral no fueron conocidas por el Ayuntamiento hasta esta mañana, a través de la Fundación Catedral.

La Policía pide ayuda 

La Policía Nacional ha pedido colaboración ciudadana este lunes para localizar al autor del acto vandálico realizado en una escultura de la Catedral de Santiago.

A través de las redes sociales, la Policía apela a que aquellos que sepan algo llamen al 091, al tiempo que recuerda que la catedral es Patrimonio de la Humanidad, «nos pertenece a todos» y estas pintadas «son delito» además de «una falta absoluta de respeto o civismo».