Fernando Buide: «Fun músico en parte por escoitar de neno á Banda Municipal de Santiago»

O autor prepara unha ópera xunto á compañía teatral compostelá Voadora

i.c.
SaNtIaGO / LA VOZ

O de compositor é un oficio solitario. Por iso para Fernando Buíde (Santiago, 1980) traballar co dramaturgo Fernando Epelde e coa directora de escena Marta Pazos, ambos da compañía teatral Voadora, foi unha oportunidade de reaprender o proceso creativo. No 2019 estrearán A amnesia de Clío, ópera na que a protagonista, Cicciolina, estrela porno dos oitenta, enfróntase ao expresidente estadounidense George Bush. Unha mostra da eclecticidade dun músico cunha carreira pragada de éxitos.

-Lendo o seu currículum poderíase pensar que os compositores son unha sorte de «freelance» da música.

-Realmente si. Normalmente os compositores sempre simultaneamos, ou ben con docencia ou ben con dirección de orquestra. Son poucos os compositores que se dedican ao cen por cen á composición. O cal para min tampouco é malo! Buscas os ocos para dar a coñecer o teu traballo.

-Neste panorama terán gran importancia bolsas de fundacións privadas.

-Efectivamente. Depéndese tanto das axudas públicas como de fundacións de iniciativa privada. Eu tiven a sorte de obter unha bolsa da Fundación Barrié, ou agora a nivel estatal da Fundación BBVA.

-Vostede compón pezas propias, pero a gran maioría son por encargo. Cambia moito o proceso creativo en cada caso?

-Eu sempre intento, no caso de proxectos de gran envergardura, facelos cando é un encargo. Así garantes que o teu esforzo vai ter unha plasmación. Si hai cousas que fago porque quero, na casa, como pura necesidade artística. É un work in progress constante. Cando traballo por encargo intento partir dunha idea poética. Traballo cun título de partida para perfilar o espírito, o que quero transmitir. Despois sempre teño moi presente o grupo ou a formación para a que vou compoñer.

-En xuño estrouse «Do Gaiás ao Pedroso», que compuxo para o 170 aniversario da Banda Municipal de Compostela.

-Ese encargo fíxome moita ilusión, porque son picheleiro e fun músico en parte por escoitar de neno á Banda Municipal. Téñolle moito cariño. Decidín intentar lembrar as emocións, o desfrute de escoitala cando era pequeno. Era case como unha celebración.

-Non é a primeira vez que unha composición súa leva un título que evoca a Galicia.

-Eu tento transmitir as miñas experiencias emocionais. Inda que vivín fóra as experiencias emocionais sempre están vinculadas ao que un vive e lembra. Entón moitas das miñas veñen de Galicia. É un xeito de poñer na música ese recordo.

-Cales son ás sensacións cando escoita esas lembranzas da man das orquestras?

-É unha experiencia moi bonita. Dalgunha maneira os propios músicos son os teus primeiros receptores, que á vez te transmiten. É un xogo moi estimulante.

-Como xurde a idea de traballar en «A amnesia de Clío»?

-Eu coñecía o traballo de Fernando Epelde e de Voadora. Interesábame moito o seu punto de vista. O traballo de Marta Pazos sempre me encantou. Cando conseguimos a bolsa Leonardo da Fundación BBVA, que fago en colaboración coa Real Filharmonía de Galicia, pensei que era a miña oportunidade de traballar con este tándem.

-Traballar xunto a Epelde é unha experiencia diferente?

-É un proceso moi particular. Na ópera a creación faise en compartimentos estancos. Aquí a partitura e o libreto están moi vivos, en proceso de cambio constante É moi enriquecedor.

-Compostela é, musicalmente, unha cidade moi variada.

-Hai moita oferta, escoitamos todos os xéneros e aos mellores de cada xénero. Santiago é como un museo sonoro ao aire libre.

Carreira musical. Estudou en Santiago, en Oviedo e doutorouse na Universidade de Yale. É mestre no Conservatorio.

Obras. Gañou o premio de composición orquestal AEOS-BBVA con «Fragmentos del Satiricón». A Real Filharmonía gravará xunto a Chus Pato a súa obra Pasaxes.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
2 votos
Comentarios

Fernando Buide: «Fun músico en parte por escoitar de neno á Banda Municipal de Santiago»