El Concello aprueba por urgencia el Programa de Conciliación de Verán

j. gómez SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO

cedida

La Fanpa critica la escasa oferta y organiza campamentos en Roxos y Lavacolla

19 jun 2018 . Actualizado a las 05:00 h.

El Programa de Conciliación de Verán, organizado por el Concello para apoyar a las familias que lo necesiten por las vacaciones escolares, comienza el viernes en los colegios públicos Raíña Fabiola y Fontiñas. La Xunta de Goberno adjudicó a última hora de la mañana de ayer el servicio a la empresa Actividades Lúdicas de Galicia, en una sesión urgente y extraordinaria. Percibirá 60.600 euros más el IVA. Hoy está previsto que se conozca la lista de escolares admitidos y excluidos, para los que hubo un plazo de solicitud que finalizó el día 31.

A partir de hoy también las familias interesadas podrán ingresar el pago por el servicio. Según el acuerdo de la Xunta de Goberno «os usuarios e usuarias que se inscriban para as quendas completas pagarán 6,50 euros polas actividades, 5,75 euros polo servizo de comedor e 2,25 polos madrugadores. No caso de que asistan por días soltos, os prezos serán de 7,50 euros polas actividades, 6,75 euros polo comedor e 2,75 euros polo servizo de madrugadores».

Además, especifica que «os obradoiros e actividades de conciliación desenvólvense de 9.00 a 14.00 horas. No programa tamén se ofertan os servizos de madrugadores, de 7.45 a 9.00, e de comedor, de 14.00 a 16.00 horas. O programa desenvolverase durante o período de vacacións escolares de verán. A quenda de xuño será os días 22, 25, 26, 27, 28 e 29; e en xullo haberá catro quendas: do 2 ao 6, do 9 ao 13, do 14 ao 20 e do 23 ao 31 de xullo. En setembro haberá servizo de conciliación do 3 ao 7».

La federación de asociaciones de madres y padres del alumnado de centros públicos (Fanpa Compostela) critica esta oferta, por escasa, pues incluye solo dos colegios, y no contempla el servicio para las familias que lo precisan en agosto.

Para paliar en parte esta escasez, la Fanpa organiza dos campamentos propios, en los colegios públicos de Roxos y Lavacolla, también desde este viernes. No incluyen agosto, aunque se debe a que no hubo solicitudes para ese período, señala el presidente de la entidad, Fernando Lacaci.

«Santiago é a cidade galega que menos apoia a conciliación e a pouca que ofrece está mal organizada. Non se concibe que hoxe [por ayer, lunes] as familias descoñezan se os seus fillos e fillas están admitidos ou canto lles vai custar o servizo, nin a empresa que organiza. E isto acontece todos os anos e en todas as convocatorias, a pesar de que todo o mundo sabe, ou debería coñecer, cando son eses períodos en que as familias precisan conciliar», sostiene.

Insiste en que otras ciudades ofrecen actividades de conciliación durante el curso «e algunha dedica a iso cantidades importantes, o que non acontece aquí». Considera que estas actividades «deberían formar parte da oferta normalizada do Concello». Otra muestra de su insuficiencia es que «aquí non se organizan no entroido, e tamén se necesitan».