Las jornadas didácticas del IES Xelmírez I reivindican las redes sociales para educar en igualdad

JOEL GÓMEZ SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO

Eloi Pérez Campos

Concluyen que padres y docentes deben promover su buen uso

27 abr 2018 . Actualizado a las 05:00 h.

Padres y docentes deben formarse para saber orientar al alumnado sobre el buen uso de las redes sociales y las posibilidades que ofrecen para el buen trato y para la educación en igualdad. Así se concluyó en las jornadas didácticas Xosé Calviño, celebradas en el IES Xelmírez I, que este curso se centraron en el tema Ciberconvivencia positiva: educando el rede, destacan Beatriz Méndez y Carme Moure, profesoras del centro y coordinadoras de las jornadas, que tuvieron apoyo del centro de formación de profesorado de la Consellería de Educación (el CAFI).

«Resultou moi interesante procurar unha visión positiva das redes. Hai que coñecer os seus riscos, e tamén as moitas cousas boas e as posibilidades que ofrecen se se saben usar e xestionar ben», indican Beatriz y Carme.

La idea de las jornadas era crear un espacio de reflexión sobre el tema a partir de la práctica docente, dicen: «No Xelmírez I temos un grupo de traballo sobre o ciberacoso escolar, por iso interesou dedicar as Xornadas Calviño deste ano a esta temática. Non se debe ter unha actitude só de rexeitar o uso das redes, tamén ofrecen beneficios que o alumnado pode extrapolar a outros ámbitos das súas vidas e da súa contorna», agregan.

El alumnado utiliza estas posibilidades tecnológicas para relacionarse «e iso ás veces pode supor conflitos. Por iso traballamos nas sesións sobre como formar estudantes no bo uso das redes sociais, que non se demonice este xeito de relación; senón favorecer que fagan un bo uso delas e que aprendan boas estratexias». Así, «é interesante traballar sobre como xestionar as emocións. Fronte ao maltrato, ensinar o bo trato, a mellorar a empatía co interlocutor. As redes sociais poden ser un espazo para a imaxinación e para a educación en igualdade», sostienen.

Ciberconvivencia y género

Gran parte de los contenidos relacionados con el ciberacoso en las redes «teñen un sesgo de xénero, unha porcentaxe moi elevada das vítimas son mulleres. Por iso tamén se abordaron as violencias machistas na ciberconvivencia para promover que se ciberconviva dun xeito positivo. Tanto o profesorado como as familias necesitamos estar nas redes sociais e acompañar o alumnado, non permanecer lonxe delas. Debemos saber orientar no proceso de estar nas redes. Concluímos que é complicado aprender a non xulgar, ensinar para que aprendan a usar ben as redes sociais e a sacar todo o proveito que teñen, que é moitísimo. Coñecer os riscos e tamén o lado positivo», relatan Beatriz y Carme.

En las discusiones se defendió la necesidad de «convivir, non coexistir. Por veces emerxen conflitos e problemas nos centros derivados do mal uso das redes sociais. E nós percibimos que nos necesitamos formar, saber como abordar o tema e non desde unha perspectiva só negativa; ver que ofrecen e como se poden aproveitar as súas posibilidades. O noso alumnado ten moitas relacións persoais a través das redes sociais; aí está a convivencia, por iso é aí onde temos que incidir máis», insisten.

Más de cuarenta docentes participaron, y también acudió a alguna sesión alumnado de nocturno del centro.