El número de menores en desprotección social se mantiene desde hace ocho años

La Rede contra a Pobreza pide medidas en varios ámbitos para evitar que se hereden las situaciones desfavorables

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Santiago / la voz

El número de menores en situaciones de desprotección social o desamparo en Galicia y España se mantiene desde hace 8 años «e non somos quen de reducir cifras como entre 30.000 e 40.000 nenos e nenas con expediente de desprotección no conxunto do Estado», afirma la psicóloga Mónica Permuy, dirigente de la Rede Galega contra a Pobreza e a Exclusión Social (EAPN Galicia), que agrupa a 126 entidades. Su presidente, Antonio Hernández, sostiene que «detectamos unha transmisión entre xeracións da pobreza, de pais a fillos; existe como unha pobreza estrutural da que certas familias non saen, o que debería preocupar máis».

Este asunto se abordó ayer en la Facultade de Matemáticas, en el séptimo Foro de EAPN, con el lema Mellorando a inclusión social contra a transmisión da pobreza. Asistieron un centenar de profesionales, la mayoría de entidades de EAPN Galicia. Las inauguró el conselleiro de Política Social, José Manuel Rey Varela.

Antonio Hernández reclamó la combinación de medidas en varios ámbitos: social, político, laboral, educativo o sanitario para buscar soluciones eficaces y evitar «que se herden» situaciones desfavorables, remarcó.

Solo la Fundación Meniños «traballamos con 350 menores en Galicia en situación de risco de desprotección e desamparo hai anos, e o número non diminúe», sostiene Mónica Permuy, de esa entidad. Entre el colectivo de menores de mayor riesgo están parte de los 2.000 que tutela la Administración, afirma.

Permuy enfatiza la importancia de un buen desarrollo en los tres primeros años de vida: «Esa é unha etapa fundamental para o desenvolvemento como persoas, para que non se reduza a capacidade cognitiva; porque a pobreza non é só unha cuestión de renda e recursos e de garantir que poda comer», sostiene.

Resalta la relevancia de una buena integración escolar «aínda que só o 15 % da formación da persoa depende do entorno normalizado da escola, o 85 % restante ten relación con actividades extraescolares e lúdicas, ou coas relacións sociais fóra da escola».

En la reunión de ayer se resaltó que «non hai nenos pobres en familias ricas; hai familias con fillos en situación de pobreza, que se debe atacar con prestacións e con medidas educativas específicas, acceso á sanidade e outras, e cun formato o máis normalizado e digno, para garantir que menores en situación de desvantaxe social pola situación familiar se resintan desa realidade. É un problema de igualdade de oportunidades, de dereitos; un traballo que está sen facer e sobre que se incide máis os últimos anos», en palabras de Antonio Hernández, también directivo de Feafes.

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