Los grupos minimizan el efecto de la clave autonómica sobre la dinámica local

La Voz

SANTIAGO

30 ene 2017 . Actualizado a las 05:00 h.

Las opiniones de los líderes de los grupos municipales tienen un lugar común en la cautela, pero también en la coincidencia en la idea de relativizar el impacto de la clave autonómica sobre la dinámica local. «Para ben e para mal, os resultados doutros procesos electorais non son traducibles», apunta Noriega. Hernández alega que «o desgaste destes alcaldes [los de las mareas] non é o que podería deducirse do resultado das autonómicas». Pero el portavoz municipal del PP no oculta que su reto debe ser alcanzar en las municipales un grado de apoyo como el obtenido por Feijoo en los comicios gallegos: «Se hai un 46 por cento de cidadáns que votan a Feijoo, ese é o noso obxectivo. Hai que perseverar», apostilla.

El socialista Francisco Reyes, con los lamentos ya referidos a la situación de interinidad que atraviesa su partido, defiende que el reto a nivel municipal es «comunicar o noso traballo mellor aínda». «Estamos sendo moi coherentes co noso programa electoral. Se hai propostas dos outros grupos que coinciden co noso programa, imos apoialas», indica.

Rubén Cela invoca el mismo discurso para la labor del Bloque. «A cidadanía si sabe valorar una boa oposición. O BNG é firme na oposición, pero disposto a chegar a acordos cando sexan cousas boas para a cidade». El portavoz nacionalista es el único que saca a colación los resultados de las autonómicas para argumentar la línea ascendente de su formación: «Santiago foi a única cidade na que o BNG mellorou o resultado das anteriores eleccións». Concluye, en inequívoca alusión a Compostela Aberta y las mareas, que «a xente ve que o BNG ten unha base sólida e estable, que é unha forza política seria e rigorosa fronte a outras nas que a xente tiña unas expectativas que non se cumpren».